شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#زبان فارسی#ایران

دبیرکل کنگره «محمد(ص)، پیامبر رحمت» عنوان کرد:

جهان‌شمولی جامعه هدف زبان فارسی در کنگره جهانی محمد(ص)

جهان‌شمولی جامعه هدف زبان فارسی در کنگره جهانی محمد(ص)

ایسنا/فارس به گفته دبیرکل کنگره «محمد(ص)، پیامبر رحمت» در آیینه ادب و هنر، جامعه هدف زبان فارسی در کنگره جهانی محمد (ص)، پیامبر رحمت تنها ایران نیست و همه جهان را در برمی‌گیرد.

حامد تقوایی چهارشنبه ۲۲ اردیبهشت‌ در جمع خبرنگاران این کنگره را برای توانمندسازی و گسترش زبان فارسی یک توانایی نو دانست و گفت: در شرق از شبه قاره هند تا چین، هر جا که اسلام و فرهنگ اسلامی مورد توجه قرار گرفته، به همراه زبان فارسی بوده است.

او افزود: همراهی زبان فارسی با دین، معارف اسلامی و درون‌مایه‌های عرفانی آن، از زیرساخت‌های گسترش زبان فارسی در جهان به شمار می‌آید؛ از سوی دیگر این زبان، زبان همه دوست‌داران فرهنگ و ادبیات ایران در همه جهان است. پس از آمدن اسلام به کشور ما، فارسی، زبان دوم جهان اسلام شد و امروز زبان عارفان، زبان دین و زبان معرفت است.

تقوایی بیان کرد: بر پایه دیدگاه برخی کارشناسان، زبان فارسی، با دارا بودن ویژگی‌هایی چون آهنگین بودن، نرمی و شیرینی، زبان توانمندی برای بیان و انتقال مفاهیم اسلام است و می‌تواند به خوبی درون‌مایه و پیام اسلام راستین را به همگان برساند.

دبیرکل کنگره «محمد(ص)، پیامبر رحمت» در آیینه ادب و هنر با اشاره به مرجعیت زبان فارسی در چشم‌انداز آینده انقلاب اسلامی ادامه داد: می‌توان گفت جامعه هدف زبان فارسی در کنگره جهانی محمد (ص)، پیامبر رحمت تنها ایران نیست و همه جهان را در برمی‌گیرد. مرجعیت زبان فارسی در این کنگره، از چشم‌اندازهای بلند است.

تقوایی از برگزاری وبینار مجازی «چهره تابناک پیامبر اسلام، در ادبیات کشورهای فارسی زبان» و با حضور استادان و شاعران کشورهای فارسی زبان خبر داد و گفت: این برنامه روز شنبه، ۲۵ اردیبهشت‌ماه در بستر فضای مجازی برگزار می‌شود.

انتهای پیام