شهر خبر

دولت افغانستان: از خواست مردم فلسطین برای داشتن دولت مستقل حمایت می‌کنیم


دولت افغانستان: از خواست مردم فلسطین برای داشتن دولت مستقل حمایت می‌کنیم

وزارت امور خارجه افغانستان ضمن محکوم کردن حملات رژیم صهیونیستی به نمازگزاران در مسجدالاقصی تاکید کرد که افغانستان از داعیه برحق مردم فلسطین برای داشتن دولت مستقل حمایت می‌کند.

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، وزارت امور خارجه افغانستان در بیانیه‌ای با محکوم کردن حملات اخیر نظامیان رژیم صهونیستی به غیرنظامیان و نمازگزاران در مسجدالاقصی، آن را اقدامی «خشونت بار، غیر موجه و تهدیدی برای صلح و ثبات منطقه و جهان» دانست.

این بیانیه تاکید کرد: جمهوری اسلامی افغانستان از داعیه برحق مردم فلسطین برای داشتن دولت مستقل، با مرزهای ذکر شده در قطعنامه 1967 شورای امنیت سازمان ملل حمایت می‌کند.

وزارت امور خارجه افغانستان همچنین افزود که باید تنش‌ها و حل اساسی قضیه فلسطین با توسل به روش‌های صلح‌آمیز، از طریق مذاکره و تلاش‌های مضاعف و متحدانه بین‌المللی انجام شود.

پیش از این نیز «عادله راز» نماینده دائم افغانستان در سازمان ملل از شورای امنیت و مجمع عمومی این سازمان خواسته بود تا براساس قطعنامه‌های موجود اقدامات لازم را برای تامین صلح در فلسطین عملی سازد.

نماینده دائم افغانستان که معاون و گزارش دهنده کمیته «اعمال حقوق مسلم مردم فلسطین» نیز هست گزارش سالانه این کمیته را به مجمع عمومی سازمان ملل ارائه کرد.

کمیته اعمال حقوق مسلم مردم فلسطین، با قطعنامه 3376 مجمع عمومی سازمان ملل در سال 1975 با هدف ایجاد یک برنامه برای «قادرساختن مردم فلسطین برای اعمال حق مسلم تعیین سرنوشت بدون مداخله خارجی، استقلال ملی و اقتدار ملی؛ و بازگشت به خانه و املاک‌شان» تشکیل شد.

انتهای پیام/.