شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#سود

چرا باید در خرداد 1400 در همه بازارها فروشنده بود؟

چرا باید در خرداد 1400 در همه بازارها فروشنده بود؟

شواهد کارشناسی نشان می دهد که در خرداد 1400 فروشنده ها در همه بازارها بیش از خریداران سود می کنند.

به گزارش تحریریه، بررسی های کارشناسی میز بازار تحریریه نشان می دهد که سال 1400 را به طور کلی باید کاهشی در اکثر بازارها دانست که این منطق برای خرداد 1400 به شکلی عمیقی موضوعیت دارد. با این تفاوت که منطق قیمتگذاری متفاوت در برخی کالاهای جهانی باعث به صرفه شدن ورود به آن بازارها در یک ماه آینده می شود.

کاهش قیمت دلار در خرداد 1400 تشدید می شود و این روند تا مرداد ماه و زمان تحویل دولت ادامه پیدا می کند که بر سایر بازارها هم اثر مستقیم و غیرمستقیم خواهد داشت.

کاهش قیمت دلار باعث کاهش قیمت طلا، نقره، خودرو و مسکن می شود، اما با افزایش قیمت طلا و نقره در بازارهای جهانی فروشندگان طلا و نقره می توانند از تیر ماه مجددا اقدام به خرید کرده و با افزایش قیمت های جهانی همراه شوند.

اما بازار مسکن وارد فاز رکودی شده و حداقل تا 1402 در این وضعیت باقی می ماند و محل مناسبی برای سرمایه گذاری محسوب نمی شود و کسانی که فروشنده باشند و پول خود را به سایر دارایی ها تبدیل کنند برنده خواهند بود.

در همه بازارهای طلا، نقره، لوازم الکترونیکی و خودرو؛ کسانی که فروشنده باشند موفقترند. کسانی که پول نقد دارند و خرید خود را به تعویق بیاندازند هم می توانند در آینده با قیمت های پایینتری اقدام به خرید کنند.

نتیجه آینده تا یک ماه آینده در همه بازارها فروشنده بودن بهتر از اقدام به خرید کردن است.

پایان/