شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#محیط زیست#جانبازان

تعیین تکلیف ۲۲ پرونده شهدا و جانبازان یگان حفاظت سازمان محیط زیست


تعیین تکلیف 22 پرونده شهدا و جانبازان یگان حفاظت سازمان محیط زیست

مسئول هماهنگی و پیگیری امور ایثارگران سازمان حفاظت محیط زیست از تعیین تکلیف ۲۲ پرونده شهدا و جانبازان یگان حفاظت این سازمان خبر داد.

به گزارش گروه  اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ رضا فرخی مسئول هماهنگی و پیگیری امور ایثارگران سازمان حفاظت محیط زیست از برگزاری اولین نشست کمیته مشترک این سازمان و بنیاد شهید و امور ایثارگران برای تعیین تکلیف پرونده شهدا و جانبازان یگان حفاظت این سازمان خبر داد.  

وی گفت: با توجه به پیگیری‌ها و مکاتبات امور ایثارگران سازمان محیط زیست درباره پرونده شهدا و جانبازان یگان حفاظت و نیز هماهنگی‌های صورت گرفته از سوی رئیس سازمان با رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در این خصوص و متعاقبا برگزاری چند جلسه مقدماتی بین امور ایثارگران سازمان، یگان حفاظت و دفتر احراز بنیاد شهید در این زمینه، اولین نشست تخصصی کمیته مشترک دو دستگاه برگزار شد.

مسئول هماهنگی و پیگیری امور ایثارگران سازمان حفاظت محیط زیست با تأکید بر اینکه در این جلسه 22 پرونده مورد بررسی قرار گرفت، افزود: برای این 22 پرونده رأی صادر شد، بر این اساس، پرونده پنج تن از محیط‌بانان که در درگیری مجروح شده بودند، مورد احراز قرار گرفت و مقرر شد برای تعیین درصد به کمیسیون پزشکی ارجاع شود.

فرخی با اشاره به اینکه پرونده شهید "تاج‌محمد باشقره"، محیط‌بان استان گلستان مورد احراز قرار گرفت و حکم شهادت وی به استان ارسال شد، گفت: پرونده شهید "محمد حسن‌نژاد" محیط‌بان استان هرمزگان نیز مورد احراز قرار گرفته و حکم شهادت وی به استان ارسال شده است.

وی تصریح کرد: 6 پرونده دیگر با توجه به وجود برخی ابهامات مقرر شد که برای تعیین تکلیف، پرونده‌ها به ستادکل نیروهای مسلح ارجاع شود و ستادکل به عنوان آخرین مرجع صدور رأی، در مورد این پرونده‌ها رأی نهایی را صادر کند.

مسئول هماهنگی و پیگیری امور ایثارگران سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه پنج پرونده درمورد محیط‌بانانی که در حین انجام مأموریت مصدوم شده بودند، با توجه به اینکه جزو مصادیق آیین‌نامه احراز جانبازی نبودند، مورد پذیرش قرار نگرفتند، گفت: یک پرونده دارای نقص مدارک بود که به محض تکمیل، در جلسه آتی مطرح می‌شود.

فرخی یادآور شد: پرونده محیط‌بان متوفی "سعید پرهام" که از سوی بنیاد شهید مورد احراز قرار نگرفته بود، دوباره مورد بررسی قرار گرفت و با رایزنی انجام شده، مقرر شد در جلسه آتی این کمیته رأی نهایی صادر شود.

مسئول هماهنگی و پیگیری امور ایثارگران سازمان حفاظت محیط زیست با تأکید بر اینکه مقرر شد میزبان جلسه آتی که طی دو هفته آینده برگزار می‌شود، سازمان حفاظت محیط زیست باشد، گفت: 20 پرونده دیگر در جلسه این کمیته مورد بررسی قرار می‌گیرد.  

همچنین در این نشست که در دفتر احراز بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار شد، ضمن حضور مشاور امور ایثارگران سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران و نیز نماینده یگان حفاظت سازمان محیط زیست، مدیرکل پذیرش و امور اداری بنیاد شهید و امور ایثارگران، جانشین فرمانده یگان حفاظت سازمان محیط زیست نیز حضور داشتند.

انتهای پیام/