شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ویروس کرونا

تراژدی شیوع کرونا در آمریکای لاتین: تلفات به مرز یک میلیون نفر رسید


تراژدی شیوع کرونا در آمریکای لاتین: تلفات به مرز یک میلیون نفر رسید

تازه ترین آمارهای منتشر شده نشان می‌دهد تلفات ویروس کرونا در کشورهای آمریکای لاتین به مرز یک میلیون نفر رسیده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، آمارهای رویترز حاکی است تلفات مربوط به شیوع ویروس کرونا در منطقه آمریکای لاتین به بیش از 958023 نفر رسیده که این رقم معادل 28 درصد کل تلفات جهانی این بحران است.

 

بر اساس این گزارش، پیش بینی می شود تلفات کرونا در آمریکای لاتین طی ماه جاری به بیش از یک میلیون نفر خواهد رسید. با این حساب، آمریکای لاتین پس از اروپا دومین منطقه جهان خواهد بود که به رکورد یک میلیون تلفات ناشی از بحران کرونا می رسد.

ولی بر عکس اروپا و آمریکای شمالی، کشورهای منطقه آمریکای لاتین از قدرت مالی و اقتصادی چندانی برخوردار نیستند تا مانع از تشدید فشارهای اقتصادی ناشی از این بحران بر مردم شده و اجازه گسترش فقر را ندهند.

رهبران این منطقه از رئیس جمهور برزیل گرفته تا رئیس جمهور مکزیک با انتقادات شدیدی به خاطر مدیریت ضعیف بحران کرونا روبرو شده‌اند.

کشور پرو تاکنون 1.85 میلیون مورد ابتلا به ویروس کرونا را تایید کرده و بیش از 64 هزار نفر نیز در این کشور فوت کرده‌اند. ولی کارشناسان هشدار می دهند آمار واقعی احتمالا 3 برابر بیشتر از آمارهای رسمی است.

کلمبیا دیگر کشور منطقه آمریکای لاتین است که در بحبوحه شیوع ویروس کرونا با اعتراضات گسترده‌ای به خاطر اصلاح قانون مالیاتی روبرو شده است. شیلی نیز قصد دارد مالیات بر معادن مس را به شدت افزایش دهد.

آمریکای لاتین بر خلاف آسیا اروپا یا آمریکای شمالی فاقد زیرساخت‌های فناوری پیشرفته برای تولید سریع واکسن است.

قرارداد تولید واکسن کرونا بین کشورهای آمریکای لاتین و آسترازنکا به حالت تعلیق درآمده و این منطقه فعلا به طور عمده برای تامین واکسن مورد نیاز به روسیه و چین وابسته است.

انتهای پیام/