شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#تهران#چطور#شهر تهران#ستاد مرکزی

مراکز معاینه فنی خلوت را چطور پیدا کنیم؟/ مراجعه به تعمیرگاه‌های مراکز معاینه اجباری نیست


مراکز معاینه فنی خلوت را چطور پیدا کنیم؟/ مراجعه به تعمیرگاه‌های مراکز معاینه اجباری نیست

مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای شهر تهران با اشاره به افزایش ۲۸ درصدی مراجعه به مراکز معاینه فنی، گفت: شهروندان به جای معطلی ۳ ساعته در برخی مراکز میتوانند به مراکز خلوت و بدون صف مراجعه کنند.

حسین مقدم  در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، درباره مراجعات خودروهای شهر تهران به مراکز معاینه فنی، اظهار کرد: تاکنون 257 هزار و 195 دستگاه از ابتدای فروردین تا 19 اردیبهشت به مراکز معاینه فنی مراجعه کردند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 28 درصد افزایش داشته است.

وی ادامه داد: در مراجعات صورت گرفته 27 هزار و 233 خودرو در آزمون آلایندگی گازهای خروجی مردود شده اند که شامل 14 درصد مراجعات می شود، همچنین 10 درصد خودروها شامل 20 هزار و 185 دستگاه خودرو نیز در تست ترمز مردود شدند.

مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای شهر تهران تصریح کرد: 301 دستگاه خودرو نیز به دلیل داشتن صدای بالاتر از حد مجاز، مردود شدند. اگر در زمان کنترل بخش های ظاهری خودرو، آزمونگران صدایی غیر متعارف و یا بیش از حد را از موتور وسیله نقلیه شناسایی کنند، وسیله را به قسمت آزمون سنجش شدت صوت که دارای شرایط محیطی لازم است هدایت و نسبت به انجام این آزمون در دور موتور مشخص و ثبت نتایج حاصل از آن در سامانه سیمفا اقدام می کنند.

وی در ادامه با اشاره به واحدهای تعمیرگاهی در برخی از مراکز معاینه فنی اشاره کرد و گفت: این واحدهای تعمیرگاهی که متعلق به بخش خصوصی است به شهروندان خدمات سطحی ارائه می‌دهند اما این امر کاملا اختیاری است و آن را از طریق بنرهای محیطی هم اعلام کرده ایم.

مقدم تصریح کرد: توصیه ما این است هر خودرویی به خدمات پس از فروش شرکت تولید کننده خود، مراجعه کند چراکه قاعدتا علم تعمیرات هر خودرویی نزد همگان نیست با این حال تعرفه خدمات تعمیرگاه های مذکور که زیر نظر اتحادیه تعمیرگاه هاست را روی دیوار محوطه نصب کرده ایم تا شهروندانی که تمایل به استفاده از این تعمیرگاه ها را دارند، از نرخ ها مطلع باشند؛ بنابراین اگر فراتر از نرخ اعلام شده از مراجعان دریافت شود، شهروندان می توانند با در دست داشتن فاکتور به مدیر یا ناظر مرکز معاینه فنی مراجعه و طرح موضوع کنند چراکه به طور قطع با آنها برخورد خواهد شد.

وی افزود: برخی از مشتریان تصورشان این است که باید به این تعمیرگاه ها مراجعه کنند، خدمات آنها متعلق به ستاد معاینه فنی است یا با آنها دادوستدی داریم در حالی که اصلا اینطور نیست و آنها مستأجر ما هستند، ما نیز یک نظارت کلی بر آنها داریم تا در صورت اعتراض مراجعان بتوانیم به موضوع رسیدگی کنیم.

مقدم همچنین درباره نوبت دهی مراکز معاینه فنی به مراجعان، اظهار کرد: دو سامانه در ستاد معاینه فنی برای توزیع مناسب تقاضای انجام معاینه فنی وجود دارد؛ یکی از آنها سامانه نوبت اینترنتی است که شهروندن در صورت مشاهده تکمیل بودن ظرفیت یک مرکز می توانند از ظرفیت خالی سایر مراکز استفاده کنند اما برخی شهروندان این کار را انجام نمی دهند، بنابراین ظرفیت برخی مراکز خالی می ماند و چندین ساعت در انتظار می مانند.

وی ادامه داد: در سایت رسمی ستاد معاینه فنی خودرو سامانه دیگری به نام «مدت انتظار» وجود دارد که روی نقشه تهران همه مراکز معاینه فنی و  برآورد زمانی که باید منتظر باشند با رنگ آمیزی مشخص شده است و در نگاه کلی می توان متوجه شد کدام مراکز شلوغ یا خلوت هستند به عنوان مثال رنگ قرمز نشان می دهد زمان انتظار بیش از 2 الی 3 ساعت است و شهروندان میتوانند مراکز خلوت را انتخاب کنند تا در کمترین زمان ممکن معاینه فنی را انجام دهند.

رئیس ستاد مرکز معاینه فنی خودروهای شهر تهران گفت: متأسفانه واقعیت تلخی است که برخی 3 ساعت در صف انتظار معطل می شوند ولی از این امکانات برای مراجعه به مرکزی که بدون صف معاینه را انجام می دهد، استفاده نمی کنند.

انتهای پیام/