شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#فضای مجازی

وبینار «چهره تابناک پیامبر اسلام(ص) در ادبیات کشورهای فارسی زبان» برگزار می‌شود

وبینار «چهره تابناک پیامبر اسلام(ص) در ادبیات کشورهای فارسی زبان» برگزار می‌شود

ایسنا/فارس وبینار «چهره تابناک پیامبر اسلام(ص)، در ادبیات کشورهای فارسی زبان» از سری برنامه‌های کنگره جهانی «محمد(ص)، پیامبر رحمت» در آیینه ادب و هنر است که در بستر فضای مجازی برگزار می‌شود.

دبیر علمی تخصصی ادبی نخستین کنگره جهانی «محمد(ص)، پیامبر رحمت» در آیینه ادب و هنر، چهارشنبه ۲۲ اردیبهشت‌ در جمع خبرنگاران گفت: همبستگی امت اسلام و شناسایی و شناخت پیامبر اسلام در ادبیات جهان از یک‌سو و بهره‌گیری از توانمندی ادبی در شناساندن پیامبر اسلام و دین اسلام را می‌توان از ویژگی‌های این کنگره دانست.

غلامرضا کافی افزود: شناسایی و فراهم‌سازی زیرساخت‌هایی برای آشنایی، همبستگی، همدلی و همراهی با دیگر مسلمانان به ویژه در زمینه ادبی که جایگاه سخن و نوشتن است و قرآن، اسلام و پیامبر اعجازشان بر این شیوه، مانایی همیشگی دارد، جایگاه ادبیات را بیشتر برای ما نشان می‌دهد. ادبیاتی که با گذر از قرن‌ها و مرزها می‌توان در سه زبان کلان عربی، فارسی و ترکی و در کنار این سه گویش‌ها و زبان‌های دیگر دنبال کرد و شناخت.

او ادامه داد: در این راستا یکی از پیوندهای شناخته شده ادبی اسلام، ادبیات فارسی است که نخستین وبینار آن را با سخنانی از سرایندگان و ادیبانی از کشورهای ایران، پاکستان، افغانستان، تاجیکستان، بنگلادش و هندوستان، همزمان با روزهای فرخنده جشن فطر رمضان و روز پاسداشت زبان فارسی و یاد روز فردوسی بزرگ روز شنبه، ۲۵ اردیبهشت‌ماه جاری برگزار خواهد شد.

کافی گفت: این برنامه‌ از ساعت ۱۷ روز شنبه 25 اردیبهشت با حضور علیرضا قزوه، شاعر و نویسنده از ایران؛ اخلاق آهن، شاعر و استادیار زبان فارسی دانشگاه جواهر لعل نهرو دهلی نو از هند؛ محمد کاظم کاظمی، شاعر، پژو هشگر و منتقد ادبی از افغانستان؛ احمد شهریار، شاعر و پژوهشگر ادبی فارسی و اردو از پاکستان؛ محمد ابوالکلام سرکار، استاد گروه زبان و ادبیات فارسی دانشگاه داکا از بنگلادش؛ رستم عجمی، دکتری زبان و ادبیات فارسی از تاجیکستان؛ محمد مرادی، شاعر، هیئت علمی دانشگاه شیراز از ایران و غلامرضا کافی، شاعر، هیئت علمی دانشگاه شیراز از ایران برگزار خواهد شد.

انتهای پیام