شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#محیط زیست#واحدهای تولیدی
معاونت طرح و برنامه وزارت صمت ابلاغ کرد:

تکیلف سازمان محیط زیست برای اصلاح ماده ۳ استقرار واحدهای تولیدی

کدخبر: 411694
اقتصادنیوز : در راستای تسهیل در روند صدور مجوز واحدهای تولیدی، با پیگیری‌های وزارت صمت و حمایت هیئت مقررات‌زدایی و بهبود محیط کسب و کار، سازمان حفاظت محیط زیست مکلف به اصلاح ماده ۳ ضوابط استقرار واحدهای تولیدی صنعتی و معدنی شد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از شاتا، معاونت طرح و برنامه وزارت صمت در ابلاغیه‌ای و بر اساس مصوبات چهل و هفتمین نشست هیئت مقررات‌زدایی و بهبود فضای کسب و کار، اعلام کرد: صدور مجوز احداث توسعه، تغییر خط تولید، تغییر محل واحدهای صنعتی، تولیدی و معدنی در مرحله استقرار در داخل شهرک‌های و نواحی صنعتی که تحت نظارت سازمان حفاظت محیط زیست زون‌بندی و رده‌بندی شده‌اند، مستلزم اخذ استعلام از این سازمان نیست.

بر اساس اصلاحیه تکلیف شده به سازمان حفاظت محیط زیست، وزارت صمت مکلف است در خصوص محصولاتی که تعیین رده نشده‌اند، از سازمان حفاظت محیط زیست استعلام کند و سازمان مزبور پس از رده‌بندی محصول، به استعلام مربوطه پاسخ دهد.

 ابلاغیه مذکور در روز گذشته از سوی معاون طرح و برنامه وزارت صمت به سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت سراسر کشور ارسال و ابلاغ شد.

وزارت صنعت، معدن و تجارت به عنوان یکی از متولیان حوزه تولید، در راستای انجام مسئولیت‌های خود، تحقق شعار " تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها"، را به صورت جدی‌تر در دستور کار قرار داده است و در همین راستا اقدام به تدوین و ارائه یک بسته پیشنهادی در سه سطح وزارتخانه، دولت و مجلس شورای اسلامی کرده است که بهبود فضای کسب و کار یکی از موضوعات اصلی در این بسته است.