شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#فلسطین

کارشناس مسائل فلسطین: نبرد کنونی اصلا شباهتی به نبردهای قبلی ندارد


کارشناس مسائل فلسطین: نبرد کنونی اصلا شباهتی به نبردهای قبلی ندارد

سرتیپ بازنشسته و کارشناس امور نظامی فلسطینی با اشاره به اینکه نبرد کنونی مقاومت فلسطین با اشغالگران اصلا شباهتی به نبردهای قبلی ندارد از تنگنایی که کابینه صهیونیست‌ها بدان گرفتار شده است، پرده برداشت.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم ، «یوسف الشرقاوی» سرتیپ بازنشسته و کارشناس امور نظامی فلسطینی در گفتگو با فلسطین الیوم اعلام کرد: ارتش رژیم صهیونیستی متوجه شده است که این دور از درگیری اصلا شباهتی به نبردهای قبلی ندارد و اهدافی را برای فلسطین محقق کرده است و مقامات رژیم صهیونیستی را در تنگنای شدید قرار داده است.

وی افزود: جبهه داخلی اسرائیل در حالت رعب و وحشت و نگرانی شدید به سر می‌برد و این پس از آن است که مقاومت توان خود برای رویارویی با نظامیان صهیونیست را به رخ کشید و ارتش صهیونیست‌ها توان مقابله با مقاومت را ندارد.

این کارشناس امور نظامی تاکید کرد: عدم بازدارندگی سبب شده است که کابینه رژیم صهیونیستی در بحران شدیدی با جبهه داخلی اسرائیل به سر ببرد به ویژه که اعتبار کابینه و ارتش این رژیم بر باد رفته است و دروغ‌های آنها در برابر بازدارندگی در برابر مقاومت برملا شده است.

وی با اشاره به حملات مقاومت فلسطین به تل آویو از آن به عنوان چالش بزرگ برای مقامات صهیونیست نام برد و گفت: برعکس نبردهای قبلی که اشغالگران اسرائیلی ساعت صفر را مشخص می‌کردند این بار مقاومت فلسطین با حملات به تل آویو و ورود به نبرد برای قدس و مسجد الاقصی و عمل به وعده های خود، صهیونیست‌ها را در تنگنا قرار داده است.

الشرقاوی گفت: نبرد کنونی برای مساله فلسطین و ملت آن بسیار مفید است و نقطه عطف بزرگی برای ایجاد رعب و در دل شهرک نشینان صهیونیست محسوب می‌شود تا قبل از انجام هر اقدامی علیه ساکنان قدس و محافظان مسجد الاقصی هزاران فکر کنند و اینکه هر اقدامی علیه مسجد الاقصی واکنش قوی مقاومت در غزه را به همراه خواهد داشت.

کارشناس امور نظامی فلسطینی تاکید کرد: ورود قدس و مسجد الاقصی در هرآرامشی میان مقاومت در غزه با رژیم صهیونیستی، قواعد درگیری را به طور کامل میان مقاومت و اشغالگران تغییر خواهد داد.

وی احتمال داد که درگیری برای چندین روز تا تحقق خواسته‌های مقاومت که در درجه اول به نفع ساکنان قدس است، ادامه یابد.

الشرقاوی گفت: «عاموس یادلین» رئیس اسبق اطلاعات اسرائیل تاکید کرده است که نسل جدید فلسطینی ثابت کرد که قدس و مسجد الاقصی از دید آنها قابل فراموش شدن نیست و توپ در زمین اسرائیل است. اعتراف «یادلین» به این موضوع به مثابه شوکی به شهرک‌نشینان صهیونیست است.

انتهای پیام/