به گزارش خبرنگار برنا، «حسن روحانی» رئیس جمهور در جلسه هیئت دولت گفت: مگر انتخابات و بالا پایین قدرت چقدر می ارزد که آدم بخواهد به خطر آن دروغ و تهمت بزند و آبروی مردم را ببرد. گناه غیبت در برخی روایت از 70 زنا بالاتر است.اینکه از ماه رمضان استفاده کردیم یا نه امتحان آن آسان است. اگر از فردای ماه رمضان نگاه، زبان، قلم قدم اقدام و تلاش ما با قبل فرق نکرده معلوم است که از این ماه استفاده نکردیم پس فقط تشنگی و گرسنگی بوده است. اگر دیدیم قفلی در زبان ما ایجاد شده و دروغ تهمت را کنار گذاشتیم یعنی موفق بودیم. 

روحانی با اشاره به وقایع افغانستان گفت: واقعا اینها کی هستند و چه می کنند مسیر ناحق چطور عقل و فهم انسان را زیر پا می گذارد. کشتار این بچه ها یعنی چه؟ می شود اسم اینها را مسلمان گذاشت؟ اینها اسلام را بدنام کردند.

رئیس جمهور گفت: راهی جز اعتدال و میانه روی نداریم. اگر راست می گوییم و امت پیغمبر هستیم، باید امت وسط باشیم. متاسفانه در فضای مجازی، حقیقی و صحبت ها و مصاحبه ها تندروی، افراط و تفریط وجود دارد چرا این کار را می کنید؟ فتنه ای که دامن ما را می گیرد افراطی گری است. چرا همسایگان در اطراف فلسطین ساکت هستند چرا مصر و اردن ساکت هستند؟ کشورهای عربی منطقه که ادعا دارند چرا حمایت نمی کنند. ملت ایران در حمایت از مردم فلسطین در حال تنها شدن است. از وزرا و معاونین خواهش می کنم شما را با فحاشی و تهمت خسته نکنند. ما پیش خدا عذر نداریم وظیفه ما عمل است و روزی اینها در تاریخ آینده روشن می شود.

رئیس جمهور بیان کرد: سه جبهه پیش روی ما است و جنگ سه ضلع دارد. ما در مثلثی هستیم که در سه ضلع باید مقاومت و ایستادگی کنیم. یک ضلع آن تحریم است و نمی دانم منظور آنها چیست و چه می خواهند. تحریم یعنی حق مردم را خوردن. تحریم یعنی ظلم به بیماری که دارو ندارد و ناچار است، دارو را گران بخرد. ما برای هر خرید، 20 درصد اضافه تر پول پرداخت می کنیم اینها باید پاسخ بدهند و گاهی ماه ها معطل می شوند مثل اینکه برخی کک آنها نمی ارزد. ما در جنگ هستیم مگر گلوله باران را نمی بینید چرا گوش های خود را گرفتید . برادران و خواهران شما قطعه قطعه می شوند نمی بینید. هر کس بتواند این ساعت تحریم را بردارد و به تاخیر بیاندازد، گناه نابخشودگی نسبت به مردم انجام داده و خدا و مردم از آن فرد نمی گذرند. ما دو تحریم را شکستیم یکی در 92 و دیگری در 94 . جنگ و تحریم عظیمی از سال 97 شروع شد و سه سال و نیم ایستادگی کردیم و خم به ابرو نیاوردیم به ما کمک نکردند خدا از آنها نگذرد. روحیه ما را تضعیف کردند باز هم خدا از آنها نگذرد.