شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#داعش#عراق#حمله داعش

دفع حمله داعش به شرق صلاح الدین به دست حشد شعبی عراق


دفع حمله داعش به شرق صلاح الدین به دست حشد شعبی عراق

حشد شعبی عراق اعلام کرد که حمله داعش به یک منطقه در شرق صلاح الدین را دفع کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از بغداد الیوم، حشد شعبی عراق حمله داعش به شرق استان صلاح الدین را دفع کرد.

در بیانیه اداره اطلاع رسانی حشد شعبی عراق آمده است: نیروهای تیپ 52 حشد شعبی عراق حمله تروریستی بازمانده‌های داعشی به منطقه «العیث» در شرق استان صلاح الدین را دفع کردند.

اعمال محدودیت‌های کرونایی در بغداد به مدت 10 روز

نیروهای امنیتی عراق از نیمه شب گذشته با شروع مقررات منع آمد و شد ویژه محدودیت‌های کرونایی در بغداد و دیگر استان‌های عراقی مستقر شدند.

نیروهای امنیتی اقدام به اجرای مقررات منع آمد و شد کردند و طی آن راه‌ها و پل‌ها با بلوک‌های سیمانی بسته شد.

فرماندهی عملیات مشترک عراق ضمن تاکید بر محدودیت‌های امنیتی 10 روزه از بسته بودن جاده‌های میان استان‌ها و حتی با اقلیم کردستان عراق خبر داد و اینکه فقط اجازه تردد خودروهای حامل سوخت و کالاهای ضروری داده می‌شود.

در این راستا طبق بیانیه فرماندهی عملیات مشترک عراق، همه ورودی‌های بغداد و نیز پلهای ارتباطی میان «الکرخ» و «الرصافه» بسته و فقط دو پل باز خواهد بود.

در این بیانیه به استقرار گشتی‌هایی در محله‌های مسکونی به منظور ممانعت از برگزاری تجمعات و نیز ممانعت از سفر تا اطلاع ثانوی اشاره شده است.

در این مدت فقط اجازه عبور کالاها از گذرگاه‌های خاصی در ایام محدودیت داده می‌شود.

فرماندهی عملیات مشترک اعلام کرد که نانوایی‌ها و فروشگاه‌های مواد غذایی و داروخانه‌ها تا ساعت هفت شب به وقت محلی باز خواهد بود.

تا روز سه شنبه شمار مبتلایان به کرونا در عراق به یک میلیون و 122 هزار و 914 نفر رسیده است که 15 هزار و 834 عراقی بر اثر کرونا جان باخته‌اند و یک میلیون و 18 هزار و 167 نفر هم بهبود یافته‌اند.

نشست کمیته امنیتی انتخابات عراق

کمیته امنیتی عالی انتخابات مجلس عراق نشستی به ریاست سرلشکر ستاد «عبدالامیر الشمری» جانشین فرمانده عملیات مشترک برگزار کرد.

در این نشست که با حضور الشمری و همه اعضای کمیته‌های امنیتی، اداری، میدانی، رسانه‌ای و نمایندگان کمیساریای عالی انتخابات عراق برگزار شد، موضوعات امنیتی مربوط به انتخابات مورد رایزنی قرار گرفت و برضرورت از بین رفتن همه موانع و تامین امنیت روند انتخابات تاکید شد.

انتهای پیام/