شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#تولید نفت#انرژی#سال جاری

پیش بینی کاهش تولید نفت آمریکا به ۱۱.۰۲ میلیون بشکه در روز


پیش بینی کاهش تولید نفت آمریکا به 11.02 میلیون بشکه در روز

اداره اطلاعات انرژی آمریکا پیش‌بینی خود از عرضه نفت این کشور را در سال جاری میلادی ۲۰۰۰۰ بشکه در روز پایین آورده و ۱۱.۰۲ میلیون بشکه در روز اعلام کرده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از بلومبرگ، آمریکا پیش‌بینی‌ خود از تولید نفت را تا 2022 پایین آورده است. تولیدکنندگان نفت در سراسر این کشور در سال جاری میلادی بیست هزار بشکه در روز کمتر از پیش‌بینی‌های قبلی یعنی معادل 11.02 میلیون بشکه در روز تولید خواهند داشت. طبق گزارش اداره اطلاعات انرژی آمریکا، عرضه نفت آمریکا در سال آینده میلادی برابر با 11.84 میلیون بشکه در روز خواهد بود درحالی که قبلاً حدود 11.9 میلیون بشکه در روز پیش‌بینی شده بود.

 جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید.

 کاهش پیش‌بینی تولید نفت آمریکا در شرایطی صورت می‌گیرد که قیمت نفت خام این کشور بیش از 30 درصد در سال جاری میلادی افزایش یافته است. در واقع، اداره اطلاعات انرژی آمریکا پیش‌بینی خود از قیمت نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا را در سال آینده میلادی 25 سنت در هر بشکه بالا برده است.

 فشار سرمایه‌گذاران وال استریت بر حفاران نفتی جهت افزایش جریان نقدینگی و سود سهامداران، مانع هرگونه رشد احتمالی در عرضه نفت می‌شود. بزرگترین شرکت‌های حفاری نفت آمریکا یعنی چورون و اکسون موبیل اعلام کردند هنوز هم بر اقدامات سختگیرانه‌ای که طی بحران کرونا در سال گذشته میلادی اتخاذ کرده بودند، پا بر جا هستند.

 در شرایطی که احتمالاً آمریکا به سطح تولید قبلی خود باز نمی‌گردد، سازمان کشورهای صادرکننده نفت و متحدانش از ماه مه تولید خود را افزایش می‌دهند. اوپک پیش‌بینی خود از رشد تقاضای نفت در سال جاری میلادی را افزایش داده است.

 با این وجود، اداره اطلاعات انرژی آمریکا انتظار دارد در حالی که قیمت نفت بالاتر از 55 دلار در هر بشکه است، تولیدکنندگان تا جایی به تعداد چاه‌های جدید اضافه کنند که فقط جبران کاهش طبیعی تولید از چاه‌های فعلی شود.

 انتهای پیام/25