شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#فلسطین#حماس#رئیس جمهوری

تماس اسماعیل هنیه با رئیس‌جمهوری لبنان درباره اوضاع فلسطین اشغالی/ درخواست عون از جامعه بین‌المللی برای توقف جنایت‌های رژیم صهیونیستی


تماس اسماعیل هنیه با رئیس‌جمهوری لبنان درباره اوضاع فلسطین اشغالی/ درخواست عون از جامعه بین‌المللی برای توقف جنایت‌های رژیم صهیونیستی

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس طی تماسی با رئیس جمهوری لبنان تحولات اخیر در فلسطین اشغالی را با او در میان گذاشت.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه الاخبار، «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس فلسطین روز گذشته طی یک تماس با «میشل عون» رئیس جمهوری لبنان، حوادثی که در فلسطین اشغالی در جریان است را برای او شرح داد.

حماس با صدور بیانیه‌ای در این راستا اعلام کرد که اسماعیل هنیه در تماس با رئیس جمهور لبنان درباره توطئه‌های رژیم اشغالگر برای آواره کردن فلسطینیان در محله شیخ جراح در قدس اشغالی و تجاوز به مقدسات اسلامی و مسیحی و جنایت‌هایی که این رژیم علیه ملت فلسطین در نوار غزه مرتکب می‌شود صحبت کرد.

هنیه همچنین در این تماس موضع لبنان در برابر فلسطین و قدس و مسجدالاقصی را ستود.

وی تاکید کرد که در همه زمینه‌ها و محافل برای متوقف کردن برنامه‌های رژیم اشغالگر در قدس و مسجدالاقصی و توقف جنایت‌های آن علیه ملت فلسطین در غزه به تلاش‌های خود ادامه می‌دهیم.

پیش از آن نیز دفتر رسانه ای ریاست‌جمهوری لبنان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که میشل عون حوادث فلسطین اشغالی را به دقت دنبال می‌کند.

بر اساس این بیانیه رئیس جمهوری لبنان از جامعه بین‌المللی خواست تا مانع ادامه جنایت‌های رژیم اشغالگر صهیونیستی علیه فلسطینیان شود.

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس دو روز قبل نیز نامه‌ای برای «نبیه بری» رئیس پارلمان لبنان فرستاده و در آن آخرین تحولات قدس اشغالی و تشدید تجاوزات رژیم صهیونیستی و اقدامات خودسرانه این رژیم در مسجدالاقصی و محله شیخ جراح را توضیح داد.

اسماعیل هنیه در این نامه تاکید کرد که اعتقادات عربی و اسلامی باید در برابر تجاوزات رژیم اشغالگر صهیونیستی مانند یک ستون محکم باشد.

انتهای پیام/