شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#رئیس جمهور#کرونا#آلمان

هشدار "اشتاین مایر" درباره تشدید شکاف های اجتماعی در دوران کرونا


هشدار "اشتاین مایر" درباره تشدید شکاف های اجتماعی در دوران کرونا

رئیس جمهور آلمان در سخنانی اعلام کرد که نباید اجازه داده شود واکسیناسیون علیه کرونا به مسئله‌ای اجتماعی تبدیل شده و شکاف‌ها در جامعه را تشدید کند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از هفته نامه "اشپیگل"، "فرانک والتر اشتاین مایر"، رئیس جمهور آلمان در سخنانی اعلام کرد که نباید اجازه داده شود واکسیناسیون علیه کرونا به مسئله اجتماعی تبدیل شود. وی به ویژه بر لزوم شفاف سازی های لازم برای جلوگیری از این مسئله تاکید کرد.

"اشتاین مایر" تاکید کرد: ما باید همیشه ببینیم که این بحران یک بعد اجتماعی دارد و باید اقدامات احتیاطی را انجام دهیم تا شکاف ها در جامعه طی بحران کرونا عمیق تر نشود.

اشتاین مایر همچنین گفت: در بخش هایی از شهرها که از نظر فرهنگی، مذهبی و اجتماعی بسیار مختلط هستند اغلب مشکلات عمده اجتماعی وجود دارد. شمار مبتلایان در این مناطق عمدتا بیشتر است. بخصوص در چنین مناطقی مشاوره و درمان پزشکان خانواده ارزش طلایی دارد. این پزشکان می توانند در گفتگو با بیماران خود اعتماد به واکسن را در آن ها ایجاد کنند.

از روز یکشنبه طرح کاهش محدودیت‌ها برای افراد کاملا واکسینه شده در آلمان در حالی اجرایی شده که اکثر شهروندان آلمانی آن را خطری برای انسجام اجتماعی می‌دانند.

بر اساس تصمیمات اتخاذ شده از طرف دولت افراد واکسینه شده می توانند با افراد زیادی دیدار کنند و از محدودیت های تردد معاف هستند. این طرح قانونی اخیرا از طرف پارلمان فدرال و بوندس رات تصویب شده است.

بر اساس تصمیمات اتخاذ شده از طرف دولت آلمان افراد واکسینه شده و بهبود یافته از کرونا می توانند در محافل خصوصی و بدون محدودیت با دیگر افراد واکسینه شده و بهبود یافته از کرونا دیدار کنند. در دیدار با افراد واکسینه نشده هم این افراد مانند کودکان زیر 14 سال هیچ محدودیتی نخواهند داشت و شمرده نمی شوند. همچنین منع ترددهای شبانه برای این افراد لغو می شود. همچنین این افراد بعد از سفر تنها در موارد استثنائی در قرنطینه قرار می گیرند و از این قرنطینه اجباری معاف خواهند بود. همچنین این افراد برای خرید از فروشگاه ها و مراجعه به آرایشگاه ها دیگر نیازی به ارائه تست منفی کرونا ندارند. البته استفاده از ماسک و رعایت قواعد فاصله گذاری همچنان باید از طرف آن ها رعایت شود.

اجرای این طرح در آلمان در حالی اتفاق می افتد که تنها شمار کمی از شهروندان آلمانی از طرح کاهش محدودیت ها استفاده می کنند چرا که افراد کاملا واکسینه شده در آلمان کم است.

نتایج یک نظر سنجی هم نشان می دهد که اکثر قریب به اتفاق شهروندان آلمانی شرایط متفاوتی که اجرای این طرح برای افراد واکسینه شده و واکسینه نشده ایجاد می کند را خطری برای انسجام اجتماعی ارزیابی کرده‌اند. حدود 48 درصد شهروندان اجرای چنین طرحی را کمی برای انسجام اجتماعی خطرناک دانسته و 32 درصد هم از خطر بالا برای انسجام اجتماعی در سایه اجرای چنین طرحی خبر داده‌اند.

در حال حاضر حدود یک سوم شهروندان آلمانی حداقل یک دوز واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند. سرعت واکیناسیون در آلمان افزایش یافته و تعداد مبتلایان روند کاهشی دارد. وزیر بهداشت آلمان گفته است: اگر ما مشترکا استقامت کنیم می توانیم تابستان خوبی داشته باشیم.

انستیتو رابرت کخ آلمان صبح امروز از ابتلای 6125 مورد جدید جدید به کرونا خبر داده و به این ترتیب نرخ مبتلایان به ازای هر 100 هزار نفر به 115.4 کاهش پیدا کرده است. در عرض 24 ساعت 283 نفر هم در آلمان در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را ازدست دادند.

بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال در آلمان 3540143 نفر به کرونا مبتلا شده و 85647 نفر هم ر اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

انتهای پیام/