به گزارش برنا، در نخستین لحظات در محل سفارت کشور دوست و همسایه برای ادای احترام و همدردی با سفیر و مردم افغانستان حاضر شدم و با نگاشتن سطوری در محکومیت و مذمت این اقدام سبعانه، با تمامی بازماندگان این دخترکان نوجوان افغانستانی اظهار همدردی کرده و به آنان تسلیت گفتم.

بی شک اینچنین فاجعه ای غیرقابل تصور و باور که نونهالان یک دبیرستان دخترانه را هدف قرار می دهد- دخترانی که بدور از هر گونه سیاست ورزی و به نوباوگی به تحصیل دانش و به امید فردای بهتر برای خود و مردم بزرگ افغانستان به آموختن و آمیختن به درس و مشق پرداخته اند و بدرستی آنرا تنها راه رهایی خود و همگان از چنگال شوم جنگ و خون ریزی و قتل عام و مقاومت در برابر بدخواهان کینه توز دانسته اند-  نشان از عمق ددمنشی آنانی دارد که دانش و آگاهی و خودآگاهی این مردمان و این دخترکان را  بزرگترین معضل و مشکل زیاده خواهی خود می پندارند.

همه این فجایع نشانگر کینه عمیق نا اهلان است که دانشجو و دانش آموز و یابندگان اگاهی را هدف قرار می دهند. در این حادثه تروریستی تاکنون بیش از هشتاد دخترک معصوم و بی گناه فرشته خو، جان شریف خود را بار دیگر بپای درخت آزادی و تطور فرهنگ و تکوین جامعه نوین افغانستان نثار نموده اند.

دیروز روزی دانشجویان و امروز دخترکان دبیرستانی هدف ترور و مرگ سوداگران قدرت و جهالت قرار گرفته اند. شوربختانه آن که هنوز و هنوز در پی آن همه غوغای کاسبکاران حقوق بشر، جهان از کنار این همه جنایت براحتی بی لحظه ای درنگ و تامل و درد و داغ عبور می کند و اینچنین بر جگر سوختگان، داغ بر داغ می افزاید.

یاد و خاطره این دخترکان معصوم گرامی باد.

photo_2021-05-11_18-55-37