اعتراف دزدان لحظه افطار در مشهد + عکس

به گزارش رکنا، در پی افزایش دستبرد سارقان به منازل شهروندان در بولوار شهید فرامرز عباسی، تلاش گسترده نیروهای تجسس کلانتری آبکوه مشهد به فرماندهی سرهنگ محمدی (رئیس کلانتری) برای شناسایی و دستگیری عوامل سرقت های مذکور آغاز شد.

بررسی های کارشناسی درباره محیط جغرافیایی و زمان ارتکاب جرایم، بیانگر آن بود که سارقان هنگام اذان مغرب به دلیل خلوت بودن خیابان ها دست به سرقت می زنند بنابراین با صدور دستورات ویژه ای از سوی رئیس کلانتری، گشت های نامحسوس تقویت شدند و به طور نامحسوس در محل های مذکور استقرار یافتند تا این که شب شانزدهم اردیبهشت دو موتورسوار در حالی وارد خیابان مهدی شدند که لباس نظامی به تن داشتند و بی سیم و تجهیزات پلیسی را با خود حمل می کردند.

این موضوع ظن نیروهای گشت را برانگیخت و آن ها بی درنگ به تعقیب موتورسواران پرداختند. یکی از دو جوان یاد شده با دیدن نیرو‌های انتظامی و با استفاده از تاریکی محل، پا به فرار گذاشت اما جوان موتورسوار دیگر در عملیات تعقیب و گریز در چنگ قانون گرفتار شد.

با انتقال متهمان به کلانتری مشخص شد موتورسیکلت مورد استفاده آنان نیز سرقتی است. همچنین قیچی مخصوص بریدن قفل و 150 عدد انواع کلید منازل و یک دستگاه دریل شارژی از آنان کشف شد که همه این لوازم برای دستبرد به منازل استفاده می شد.

ادامه تحقیقات بیانگر آن بود که سارقان مذکور با پوشش نظامی و تهیه بی سیم تلاش می کردند تا مورد ظن پلیس و شهروندان قرار نگیرند. بررسی های بیشتر با صدور دستورات ویژه قضایی در این باره همچنان ادامه دارد.

ماجرای دزدی که سوخت

در ادامه این عملیات هماهنگ که به صبح روز بعد کشید، ماموران کلانتری سپاد مشهد به دنبال اطلاع از سرقت کابل برق، بلافاصله به محل اعلام شده عزیمت کردند. تحقیقات مقدماتی نیروهای گشت انتظامی نشان داد جوان کارتن خوابی در حال بریدن کابل های برق فشار قوی بوده که ناگهان، دسته فلزی انبر به جریان برق متصل و او از بالای تیر برق به پایین پرت شده است. این جوان که دچار سوختگی از دست و پا شده بود، توسط امدادگران اورژانس به بیمارستان امام رضا(ع) انتقال یافت. در بازرسی لوازم همراه وی، یک عدد چراغ قوه و یک دستگاه دوربین مداربسته نیز کشف و ضبط شد. از سوی دیگر با صدور دستورات ویژه ای از سوی سرگرد جعفر عامری (رئیس کلانتری سپاد) تحقیقات از مصدوم این حادثه با شکایت شرکت برق آغاز شد.
دستگیری موبایل قاپ حرفه ای در همین حال نیروهای تجسس کلانتری شفای مشهد نیز در اجرای عملیات مبارزه با سارقان، یک موبایل قاپ حرفه ای را به دام انداختند که روی موتورسیکلت در حال حرکت، لباس هایش را عوض می کرد.

این ماجرا از آن جا آغاز شد که نیروهای تجسس با استفاده از شگردهای پلیسی در مکان های احتمالی وقوع جرم مستقر شدند. در تاریکی شب ناگهان موتورسواری که در آن اطراف پرسه می زد، قصد قاپیدن گوشی تلفن یک شهروند در خیابان هدایت را داشت که ماموران بی درنگ وارد عمل شدند و او را با چند فن دفاع شخصی به دام انداختند.

در بازرسی بدنی، در حالی دو دستگاه گوشی تلفن از وی کشف شد که بررسی ها نشان داد او دارای چهار فقره سابقه کیفری است. این جوان 24 ساله اعتراف کرد: یکی از گوشی ها را در اطراف بیمارستان شهید هاشمی نژاد هنگامی ربوده است که یکی از شهروندان مشغول گفت و گو با تلفن بود! از سوی دیگر بررسی های تخصصی نیروهای ورزیده کلانتری شفا که با هدایت و نظارت سرهنگ علی امارلو (رئیس کلانتری) انجام شد، بیانگر آن بود که سارق حرفه ای هنگام ارتکاب جرم، دو پیراهن و تی شرت با رنگ های متفاوت به تن می کند و پس از گوشی قاپی و در حال فرار، یکی از پیراهن ها را از تنش بیرون می کشد تا شهروندان نتوانند مشخصات او را به خاطر بسپارند! به گزارش خراسان، تحقیقات بیشتر در حالی ادامه یافت که شش تن از شاکیان در همان ساعات اولیه دستگیری به کلانتری مراجعه و او را شناسایی کردند. نویسنده سجاد پور.