به گزارش برنا؛ پس از مدت‌ها بحث و گفتگو بر سر میزان وام ازدواج، سرانجام با بسته شدن لایحه بودجه 1400 قرار شد به دختران کمتر از 23 و پسران کمتر از 25 سال؛ 100 میلیون تومان و به باقی زوجین 70 میلیون تومان وام ازدواج پرداخت شود. باوجود اینکه قانون ابلاغ شده اما وقتی برخی دخترها و پسرهای در آستانه ازدواج برای دریافت وام ازدواج به بانک مراجعه کردند، با مشکل روبه رو شدند.

محمدمهدی تندگویان، معاون امور جوانان وزیر ورزش و جوانان در گفتگو با خبرنگار برنا ضمن تاکید بر اینکه وام ازدواج در حال پرداخت است، گفت: پروسه پرداخت وام ازدواج درحال انجام است و حتی گزارش پرداخت فروردین ماه را نیز دریافت کردیم و هیچ مشکل و وقفه‌ای در پرداخت وام ازدواج وجود ندارد و جوانان در حال دریافت وام هستند.

او افزود: طبق گزارش فروردین ماه، 20 درصد افرادی که متقاضی وام ازدواج بودند، آن را دریافت کردند و باقی افراد در مرحله گردش کار و تشکیل پرونده‌هایشان هستند درواقع وقفه‌ای در پرداخت‌ها نداریم.

تندگویان تصریح کرد: کسانی که قبل از سال 1400 ثبت نام کردند و متقاضی وام ازدواج 50 میلیون تومانی بودند یا وام خود را دریافت کردند یا اینکه کارشان در حال اتمام است درواقع هیچ وقفه‌ای درخصوص پرداخت وام این نوع متقاضیان که سال گذشته ثبت نام کردند، وجود ندارد.

معاون امور جوانان وزیر ورزش و جوانان در ادامه گفت: تشکیل پرونده کسانی که متقاضی دریافت وام 70 یا 100 میلیون تومانی هستند، در حال انجام است و خردادماه به درخواست آنها رسیدگی می‌شود تا هرچه زودتر وام‌شان پرداخت شود.

تندگویان در پایان تاکید کرد: هرساله روند پرداخت وام به همین صورت است حتی سال گذشته نیز تا خردادماه طول کشید تا دستورالعمل‌ها صادر و وام با مبلغ جدید پرداخت شود امسال هم به مثابه سال‌های گذشته است و نهایت تا خردادماه درخواست متقاضیان وام ازدواج 70 یا 100 میلیون تومانی رسیدگی و  پرداخت می‌شود.

//انتهای پیام: 4