به گزارش برنا؛ محمود میرلوحی، عضو شورای شهر تهران و رئیس کمیته اقتصادی و تنظیم مقررات شهری با اشاره به هجمه هایی که طی چند روز گذشته وارد شده است، گفت:  شورای پنجم پس از اینکه رای آورد، سیبل شد و همه شروع به هجمه کردند و همواره یک پایمان دادگاه بود. کسی از اصفهان می آید از عضو شورا شکایت می کند در صورتی که 800 پرونده قبلی ها در قوه قضائیه است که هر چه پیگیری می کنیم خبری نیست.

او افزود: مسائل اینگونه طبیعی است. ایستادن و کار کردن بالاخره با هجمه همراه است. پیش بینی کردیم هجمه ها از این هم گسترده تر شود ولی خوشبختانه افکار عمومی متوجه مسائل هستند.

عضو شورای شهر تهران تاکید کرد: همه جا صحبت از این است که متن تحقیق و تفحص مگر چه چیزی داشته که این همه هجمه وارد شده و این امر نشان می دهد پیام خود را صادر کرده است.

میرلوحی با اشاره به برخی کم و کاستی ها در مدیریت شهری گذشته گفت: این افراد اشراف لازم را نداشتند و ما بعد از سه سال و نیم بررسی به این موارد رسیدیم که در گزارش آوردیم. کلی کند و کاو انجام دادیم تا تکلیف 2600 ملک مشخص شد.

رئیس کمیته اقتصادی و تنظیم مقررات شهری افزود: نمی گویم این افراد حق دارند بلکه حق به جانبی آن ها به دلیل عدم اشراف است.  در حال حاضر 90 گزارش حسابرسی را بررسی کردیم در صورتی که این افراد آن ها را نخوانده اند. باید مطالعه شود تا ببینند چه بر سر سازمان املاک آورده شده است.

به گفته میرلوحی برای بررسی طرح تحقیق و تفحص که در جلسه گذشته شورای شهر قرائت شد، 43 هزار صفحه سند و مدرک خوانش شده است.

رئیس کمیته اقتصادی و تنظیم مقررات شهری با اشاره به اینکه به زودی گزارش طرح تحقیق و تفحص املاک آماده می شود، تاکید کرد: این گزارش مکمل سایر طرح های تحقیق و تفحص است که املاک نجومی، بند 6 ماده 55، املاکی که خریده اند و فروخته اند از آن جمله هستند.

او در پاسخ به اینکه برای تحقیق و تفحص از مدیران گذشته هم دعوت شده است یا نه، گفت:  دعوت کردیم که بیایند  بپرسیم ماجرا چیست. یکی از افرادی که اسمش در املاک نجومی بود خواست تا بیاید و صحبت کند از او پرسیدم چرا اینگونه شده است؟ مگر می شود فردی مسئول باشد و اتفاقات این سبکی رخ دهد.

میرلوحی اظهار کرد: رسما از برخی از مدیران دوره گذشته دعوت کردم تا حضور پیدا کنند اما سیاسی جواب می دادند حالا متوجه شدند که شوخی نمی کردیم. پیغام شفاهی هم فرستادم که بیایند در مورد املاک نجومی صحبت کنند. افراد می دانند که این املاک را به چه کسی داده اند. 40 ملک در دوره گذشته پس گرفته شده است ولی بخش زیادی از آن را پس نگرفته اند. نامه هایی وجود دارد که به دادستانی نوشته اند. اما سوال این است به چه جهت این املاک را داده اید؟

رئیس کمیته اقتصادی و تنظیم مقررات شهری در رابطه با این که اقدامات در مورد برخی مسائل و گزارش ها می تواند بر رد صلاحیت ها تاثیر داشته باشد؟ گفت: اگر داشته باشد یا نداشته باشد ما کار خود را می کنیم و وظیفمان را انجام می دهیم.