رزیتا علیپور، عضو تیم ملی کاراته بانوان ایران در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا درخصوص عملکردش در رقابت های کاراته وان لیسبون اظهار داشت: سطح فنی این رقابت ها بالا بود و همه مدعیان المپیک در تلاش بودند تا امتیازات لازم را برای کسب سهمیه جمع کنند. همین موضوع باعث شد که سطح فنی مسابقات به مراتب بالاتر از کاراته وان های دیگر باشد.

او افزود: من هم تمام تلاشم را کردم که در این رقابت ها سهمیه المپیک را کسب کنم منتها عملکرد کاراته کای صرب بهتر بود و در نهایت او توانست راهی المپیک شود.

علیپور ادامه داد: از حالا خودم را آماده مسابقات پاریس می‌کنم. ان شاالله در این مسابقات در میان سه ورزشکار برتر قرار بگیرم و راهی المپیک شوم. کار در فرانسه سخت است اما این توانایی را در خودم می بینم که بتوانم سهمیه کسب کنم.

علیپور خاطرنشان کرد: مسیر رسیدن به المپیک در کاراته خیلی دشوارتر از رشته ها دیگر بود. ما نزدیک به 3 سال در رقابت های مختلف شرکت کردیم تا امتیازات لازم را کسب کنیم. کاراته در راه کسب سهمیه یکی از بهترین های جهان بود و در دو بخش کاتا و کومیته، بعد از ترکیه بیشترین سهمیه را کسب کرده است. انصافا در این موفقیت بزرگ حمایت های وزارت ورزش، کمیته ملی المپیک و فدراسیون کاراته بسیار تاثیر گذار بود.

نایب قهرمان آسیا درباره مسابقات 2018 ازبکستان گفت: امیدوارم همین روند ادامه داشته باشد و همه ورزشکاران بدون دغدغه در المپیک حاضر شوند. کاراته ایران از قدرت های جهانی است و اگر شرایط خوب باشد حتما در المپیک هم موفق می شود. 3/5