شهر خبر

در پی حمله سایبری به خط لوله گاز کلونیال انجام شد؛

فرماندار جورجیا دستور تعلیق اخذ مالیات بر فروش گاز را امضا کرد

فرماندار جورجیا دستور تعلیق اخذ مالیات بر فروش گاز را امضا کرد

در پی حمله سایبری انجام شده علیه شرکت خط لوله گاز کلونیال، فرماندار جورجیا دستور تعلیق اخذ مالیات بر فروش گاز طبیعی در این ایالت را به منظور جلوگیری از افزایش قیمت این فرآورده امضا کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، فرماندار ایالت جورجیا از صدور فرمان فدرال برای تعلیق موقت مالیات بر عرضه گاز طبیعی در این ایالت در راستای جلوگیری از افزایش قیمت این فرآورده در پی حمله سایبری انجام شده به خط لوله «کلونیال» آمریکا خبر داد.

بر اساس این گزارش، در متن این فرمان ایالتی آمده است: امروز فرماندار «برایان کِمپ» فرمان اجرایی در خصوص تعلیق موقت اخذ مالیات بر گاز در ایالت جورجیا را در پی حمله سایبری به خط لوله کلونیال امضا کرد.

همچنین در این فرمان، افزایش قیمت گاز توسط شرکت‌های سوختی ایالت جورجیا نیز ممنوع اعلام شده است.

در بخش دیگر این فرمان، محدودیت مربوط به حمل گاز طبیعی مورد استفاده در خودروهای سواری توسط تانکرهای سوختی افزایش داده شده تا بتوان از این طریق، سهمیه گاز بیشتری میان جایگاه‌های سوخت توزیع نموده و از کمبود گاز در سطح ایالت جلوگیری شود.

لازم به ذکر است شرکت خط لوله کلونیال آمریکا روز جمعه از حمله سایبری به سامانه‌های این شرکت خبر داده و اعلام کرد تا اطلاع ثانوی، کلیه سیستم‌های الکترونیکی مربوط به توزیع گاز این شرکت به صورت آفلاین فعال بوده و در نتیجه توزیع گاز با اختلال مواجه خواهد شد.