شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#نخست وزیر#بریتانیا#لوکس

آغاز تحقیق درباره سفر لوکس نخست وزیر بریتانیا

اگر اعضای کمیسیون تحقیق تخلف را جدی تشخیص دهند، ممکن است خواستار تعلیق یا اخراج موقت نخست وزیر از پارلمان شوند.

آغاز تحقیق درباره سفر لوکس نخست وزیر بریتانیا

پارلمان بریتانیا در مورد سفر لوکس نخست وزیر تحقیق می کند.

"بوریس جانسون" نخست وزیر بریتانیا به دلیل سپری کردن تعطیلات سال 2019 خود در جزایر کارائیب –پس از پیروزی در انتخابات-  تحت تحقیق و تفحص پارلمانی قرار می‌گیرد.

کمیسریای پارلمانی استانداردهای بریتانیا در روز گذشته نام جانسون را به خاطر سفر سال 2019  اش در فهرست  وب سایتش قرار داد و اعلام کرد که از او تحقیق خواهد شد.

یورو نیوز در این باره نوشت: نام جانسون در بخش "موارد تحت تحقیق" قرار گرفته و عبارت "ثبت در طبقه 4 یا راهنمای قوانین  (بازدید خارج از بریتانیا) در 2020" در کنار آن دیده می‌شود.

بوریس جانسون نخست وزیر و همزمان رهبر حزب محافظه کار بریتانیا و "کری سایموند" نامزدش شب سال نوی میلادی را در جزیره شخصی "ماستیک" در مجمع الجزایر "گرنادینز" کارائیب سپری کردند.

جانسون در زمان نمایندگی مجلس و در زمان اعلام دارایی‌هایش گفت که این  تعطیلات 17400 یورویی از طرف "دیوید راس" به عنوان یکی از طرفداران  حفظ محافظه‌کار به وی اهدا شده است. "دیوید راس" موسس و بناینگذار فروشگاه‌های زنجیره‌ای "کارفون وارهوس" بریتانیا است.

"دیوید راس" با انکار اولیه اهدای این مبلغ به جانسون و پس گرفتن اظهاراتش باعث سردرگمی شد.

قوانین بریتانیا می‌گویند اگر سیاستمداران هزینه سفرهای خود را شخصا پرداخت نکنند باید تمامی سفرهای خارجی خود را ثبت کنند.

دفتر نخست وزیری پیشتر اعلام کرد که همه چیز به درستی اعلام شده است.

 اگر تحقیقات نقضِ قانونِ جانسون را نشان دهند، او مجبور به عذرخواهی خواهد شد. اگر اعضای این کمیسیون تحقیق پارلمان تخلف را جدی تشخیص دهند، ممکن است از کمیته‌های قدرتمندتر خواستار تحریم‌ها بعدی، تعلیق موقت یا حتی اخراج موقت نخست وزیر از پارلمان شوند. گرچه مورد دوم بسیار نادر است. 

بوریس جانسون هم اکنون همزمان رهبر حزب محافظه‌کار، نماینده پارلمان و نخست وزیر بریتانیاست.

این تحقیقات در حالی صورت می‌گیرد که جانسون درگیر چند رسوایی دیگر درارتباط نزدیک بین دولت و علایق شخصی خود است. برای مثال بازسازی مجلل آپارتمان محل اقامت ( داونینگ) با هزینه گران همچنان در مرکز تحقیقات کمیسیون انتخابات بریتانیا قرار دارد.

منبع: عصر ایران