شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#قدس#مسجد الاقصی#فلسطین

عضو ارشد جهاد اسلامی فلسطین: قدس بالاتر از هر محاسباتی است/ مصاحبه اختصاصی


عضو ارشد جهاد اسلامی فلسطین: قدس بالاتر از هر محاسباتی است/ مصاحبه اختصاصی

یکی از رهبران جهاد اسلامی فلسطین با اشاره به اینکه مقاومت فلسطین با محاسبات کامل از اوضاع آشفته رژیم صهیونسیتی وارد میدان شده، در عین حال تاکید کرد که قدس و مسجد الاقصی بالاتر از هر برآورد و محاسباتی است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از غزه، داوود شهاب از رهبران جنبش جهاد اسلامی فلسطین در گفتگو با خبرگزاری تسنیم اعلام کرد که قدس بزرگتر از هر محاسباتی است.

وی تاکید کرد:  مقاومت تصمیم خود را در یاری قدس و ساکنان آن گرفت و پیام خود را از میدان با آتش و باروت ارسال کرد. اشغالگران باید بفهمند که هنگامی که فرماندهی مقاومت اعلام کرد که باید منتظر واکنش در هرلحظه باشد، باید که دست از قدس بکشد و اقدامات تروریستی علیه ساکنان قدس و نمازگزاران در مسجد الاقصی را متوقف کند.

شهاب افزود: واکنش مقاومت تاکید بر وحدت کنونی و وحدت ملت فلسطین است. واکنش ملی است. مقاومت نمی‌تواند در قبال اقدامات اشغالگران و عربده‌کشی شهرک نشینان صهیونیست ساکت بماند.

وی افزود: این دور از درگیری عنوانش وفاداری به قدس و به انتفاضه رمضان است که قدسی‌ها هنگامی که مقدس‌ترین عبادتگاه مسلمین در معرض اقدامات تروریستی رژیم صهیونیستی قرار گرفت، آغاز کردند.

 

شهاب درباره میانجیگری‌ها درباره بازگشت آرامش به میدان گفت: رایزنی‌هایی از سوی میانجی‌گران جریان دارد؛ اما مقاومت به سبب تروریسم روا داشته شده ضد فلسطینی‌ها در قدس - خواه در مسجد الاقصی یا محله «شیخ جراح» - وارد عمل شد و شرط بازگشت آرامش این است که اشغالگران دست از قدس بکشند و پس از آن حملات ازغزه متوقف خواهد شد.

وی تاکید کرد: خواسته دوم بدون پایبندی به شرط اول که اساسی و مهم است، میسر نخواهد شد.

این عضو ارشد جنبش جهاد اسلامی درباره تهدیدات اشغالگران مبنی بر حمله گسترده به غزه هم بیان کرد: مقاومت محاسباتی نزد خود دارد و به خوبی اوضاع را ارزیابی کرده است.

وی ادامه داد: مقاومت به خوبی می‌داند که اوضاع سیاسی در رژیم صهیونیستی آشفته است و منافع سیاسی نتانیاهو و ائتلافش در تشدید تنش با هدف خروج از بحران سیاسی و حزبی پس از شکست در تشکیل کابینه و احتمال موفقیت رقیبش «لاپید» در ماموریت تشکیل کابینه است. با همه این محاسبات و برآوردها؛ اما پرونده قدس و پیام یاری ساکنان قدس بالاتر از همه محاسبات است و قدس مقدس از هر موضوع دیگری نزد ماست و هیچ چیز دیگری در صورتی که قدس  و مسجد الاقصی در معرض هتاکی وحمله قرار گیرد، برای ما ارزشی ندارد.

انتهای پیام/