شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#سیاه

فعالان این صنف به خاک سیاه نشستند!

رییس اتحادیه بوفه‌داران سینما و مجامع عمومی تهران گفت: شیوع کرونا و تعطیلی سینما و مراکز تفریحی و ورزشی باعث ورشکستگی بوفه‌داران شده و حداقل هزار نفر از فعالان این صنف تاکنون بیکار شده‌اند.

احمد رادان کوپانی گفت: کرونا باعث ورشکستگی کامل همکاران ما در صنف بوفه‌داران سینما و مجامع عمومی شده است و قریب به اتفاق آنان در سال گذشته صفر بوده است.

رئیس اتحادیه بوفه‌داران سینما و مجامع عمومی تهران افزود: با تعطیلی سینماها، استخرها و بسته‌شدن بوفه پارک‌ها تقریباً درآمدی در کسب و کار ما وجود نداشته است و فقط تعداد محدودی بوفه در ترمینال‌ها و فرودگاه‌ها باز بوده‌اند که باکاهش سفرها، مشتری نداشته و با کاهش چشمگیر درآمد مواجه شده‌اند.

رادان گفت: حدود ۵۰۰ بوفه در تهران وجود دارد که به طور متوسط ۲ نفر در هر واحد مشغول به کار بودند اما با تعطیلی‌های کرونایی همه این افراد بیکار شده‌اند.

وی افزود: همکاران ما برای تأمین معاش خود و خانواده در حال حاضر اکثراً به شغل‌های کاذب روی آورده‌اند و بسیاری هم پیک موتوری شده‌اند.

رادان همچنین توضیح داد: فعالان در صنف بوفه‌داران نمی‌توانند مانند سایر اصناف تغییر شغل بدهند زیرا بوفه‌ای که در سینماست را که نمی‌توان مثلاً عینک فروشی کرد بنابراین کلاً کار تعطیل است تا محددیت های کرونایی رفع شود.

 

منبع: مهر