شهر خبر

در بیانیه ای اعلام شد؛

واکنش شدیداللحن سائرون به مداخله جویی لندن در امور عراق

واکنش شدیداللحن سائرون به مداخله جویی لندن در امور عراق

ائتلاف سائرون به اظهارات مداخله جویانه سفیر انگلیس در عراق مبنی بر اینکه شرایط کنونی برای برگزاری انتخابات زودهنگام پارلمانی عراق مناسب نیست، واکنش تندی نشان داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بغداد الیوم، ائتلاف سائرون به اظهارات مداخله جویانه استفان هیکی سفیر انگلیس در عراق مبنی بر اینکه شرایط کنونی برای برگزاری انتخابات زودهنگام پارلمانی عراق مناسب نیست، واکنش تندی نشان داد.

ائتلاف سائرون عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد: ما مخالفت شدید خود را با اظهارات نابجای سفیر انگلیس در بغداد و دخالت آن در امور داخلی عراق را اعلام می‌کنیم و هرگز این موضع گیری قابل قبول نیست.

در این بیانیه آمده است: موضوع انتخابات و مسائل مربوط به آن به دولت عراق وکمیساریای عالی انتخابات مربوط می‌شود که بارها آمادگی برای برگزاری انتخابات پارلمانی در دهم اکتبر آینده را اعلام کرده است.

سائرون تاکید کرد: از همه دیپلمات‌هایی که در عراق حضور دارند می‌خواهیم که حاکمیت عراق را محترم بشمارند و در امور داخلی عراق دخالت نکنند و به عرف دیپلماسی پایبند باشند.

این در حالی است که کتائب حزب الله عراق امروز سه شنبه بیانیه‌ای را در رابطه با حوادث اخیر در برابر سرکنسولگری ایران در کربلای معلی، منتشر کرد.

بر اساس این گزارش، حزب الله عراق در بیانیه خود تأکید کرده است: عناصر آشوبگری که اقدامات خرابکارانه را انجام می‌دهند، بارها اقرار کرده‌اند که تحت تأثیر گروه‌های منحرف و فتنه گر چنین اقداماتی انجام داده‌اند. برخی گروه‌ها در عراق تلاش می‌کنند تا نا امنی در این کشور حاکم شود. آنها همواره در صدد ایجاد هرج و مرج هستند اما شهروندان عراقی چنین اجازه‌ای به آنها نمی‌دهند.

کتائب حزب الله عراق همچنین عنوان کرده است که گروه‌های مذکور فتنه انگیزی در این کشور را در دستور کار خود قرار داده‌اند و قصد دارند در استان‌های مرکزی و جنوبی اهداف خود را پیاده سازی نمایند.

در بیانیه کتائب حزب الله عراق آمده است: نا امنی‌های مذکور در استان‌های مرکزی و جنوبی عراق با توطئه سفارت انگلیس در بغداد صورت می‌پذیرد.