شهر خبر

ذوالنور در صحن مجلس:

اجازه نمی‌دهیم کلاه دیگری مثل «برجام» سر ملت برود

اجازه نمی‌دهیم کلاه دیگری مثل «برجام» سر ملت برود

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: ما تا آخر پای منافع ملت خواهیم ماند و اجازه نمی‌دهیم کلاه دیگری مانند برجام سر ملت برود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام مجتبی ذوالنور در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی طی تذکری شفاهی و در واکنش به اظهارات محمود احمدی بیغش مبنی بر اینکه ظریف هرگز مجلس را در حد خود نمی بیند و نمایندگان حاضر در کمیسیون امنیت ملی مجلس را در برابر خود می دید، گفت: از آنجایی که نماینده مردم شازند در اظهارات خود به کمیسیون امنیت ملی مجلس کم لطفی کرد، بر خود واجب می دانم از حیثیت کمیسیون دفاع کنم و بگویم فریاد و تخریب کار ساده ای است و اظهارات ما باید مستند باشد.

وی متذکر شد: روز یکشنبه و در حضور ظریف تحقیق و تفحص از مرکز بررسی های استراتژیک ریاست جمهوری مورد بررسی قرار گرفت و تصویب شد اما در مورد استیضاح وزیر امور خارجه تشخیص با هیئت رئیسه مجلس است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: بر این اساس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس کاملا به وظایف خود عمل کرده و در آن جلسه هم علاوه بر اعضای کمیسیون امنیت ملی، تعداد دیگری از نمایندگان و همچنین برخی از اعضای هیئت رئیسه مجلس هم حضور داشتند.

ذوالنور متذکر شد: موضع نمایندگان در آن جلسه قاطعانه و با صلابت بود به گونه ای که برخی از نمایندگان می گفتند ما نگران هستیم ظریف سکته کند و در عین حال همه با کمال ادب و احترام مواضع خود را مطرح کردند و ما تا آخر پای منافع ملت خواهیم بود.

وی تاکید کرد: اجازه نمی دهیم کلاه دیگری مانند برجام سر ملت برود بر این اساس کمیسیون امنیت ملی مجلس به وظیفه نظارتی خود عمل کرده است و باز هم این مسیر را ادامه می دهد.

همچنین علی نیکزاد که ریاست جلسه را بر عهده داشت در پاسخ به اظهارات احمدی بیغش، گفت: تقاضای بنده این است که حرمت مجلس را نگه دارید.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: هیچ گاه ظریف نمی تواند کمیسیون و یا نماینده ای را «کاه» بشمارد و هیچ نماینده ای در برابر وزرا کاه نیست و وزرا هم نمی توانند به نمایندگان اهانت کنند.