به گزارش برنا، در این متن آمده است: 

بسم الله الرحمن الرحیم
"وَ مَن قُتِلَ مَظلوماً فَقَد جَعَلنا لِوَلیه سُلطاناً"

بنا بر گواهی آموزگار پیر تاریخ، افغانستانِ عزیز، پارۀ تن و بخش جدایی‌ناپذیر از پیکرۀ پرشکوه حوزۀ تمدّنی ایرانِ فرهنگی است. افغانستان عزیز، مَهد علم و فضل و فضیلت و زادگاه و پرورشگاه بسیاری از بزرگان و قلّه‌های شعر و ادب پارسی و سرآمدان و طلایه‌داران عرفان اسلامی است. برای عاشقان و دلباختگان این میراث عظیم فرهنگی، مایۀ دریغ و افسوسِ بسیار است که بخشهایی از دیارِ عاشقان ادب و عرفان ایرانی و اسلامی طی دهه‌های اخیر به کمینگاه جریانهای افراطی و تکفیری تبدیل شده و اخبار تحرکاتِ ضد بشری و ددمنشانۀ آنان گاه و بیگاه در صدر اخبار جهان قرار می‌گیرد.
حملۀ روز شنبه به مدرسۀ دخترانۀ سیدالشهداء(ع) در غرب کابل و شهادت جمعی از شهروندان بی‌گناه بویژه دخترانِ معصوم و مظلومِ آن سرزمینِ ستمدیده، دلهای بسیاری از مردمان جهان و قلوب انسانهای برخوردار  از وجدان آگاه و بیدار را در غمی جانکاه فرو بُرد. در این میان، این حادثۀ دلخراش برای ما ایرانیان و علاقه‌مندان به سرافرازی و بهروزیِ افغانستانِ عزیز همچون داغی سوزان است که به فراموشی سپردن آن سخت دشوار و ناممکن می‌نُماید.
اینجانب به عنوان یکی از دلبستگان گنجینه‌ علمی و فرهنگی ایران زمین با قلبی آکنده از اندوه، این ضایعۀ بزرگ را به ملّت و دولت افغانستان خاصّه بازماندگان و بستگان قربانیان این اقدام ضدبشری تسلیت می‌گویم. بدون تردید، این حادثه جان‌فرسا و دلخراش بار دیگر این واقعیتِ غیرقابل انکار را بر همۀ ما عیان می‌کند که مبارزه با جریانهای افراطی و تفکراتِ تکفیری که نتیجه برداشت‌های سطحی و وارونه از تعالیم آیین حنیف اسلام است، وظیفۀ همگانی است.
اینجانب ضمن محکوم نمودن این اقدام ددمنشانه و ضد انسانی، بر ارواح طیّبۀ شهدای این حادثۀ روحگزا درود میفرستم و از درگاه حضرت احدیّت مسئلت می‌نمایم تا به حُرمت و برکت ماه پرفضیلت رمضان و در آستانۀ فرارسیدن عید سعید فطر، این عزیزان سفر کرده به دیار ابدیّت را جلیس و همنشین انبیاء و اولیاء و نیکان و ابرار قرار دهد.
حافظ وصال می‌طلبد از ره دعا            یا رب دعای خسته‌دلان مستجاب کن