شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#عربستان#امارات#قدس#پوشش#اماراتی

سکوت رسانه‌ای امارات و عربستان مقابل جنایت‌های اشغالگران در قدس


سکوت رسانه‌ای امارات و عربستان مقابل جنایت‌های اشغالگران در قدس

روزنامه‌های سعودی و اماراتی از پوشش خبر جنایت‌های اخیر رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان چشم‌پوشی کرده‌اند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از الخلیج الجدید، روزنامه‌های اماراتی و سعودی از حمله شدید نیروهای اشغالگر اسرائیلی به مسجدالاقصی وبه طور کلی به محله شیخ جراح در قدس چشم‌پوشی کردند.

روزنامه های اماراتی حتی در یک صفحه به یک داستان یا بیانیه همبستگی رسمی یا مردمی با ملت فلسطین اشاره نکردند. این روزنامه‌ها که حوادث اخیر مسجدالاقصی را نادیده گرفتند همان روزنامه‌هایی هستند که چند هفته پیش مناسبت‌های اسرائیل را جشن گرفتند.

همین امر در مورد روزنامه‌های سعودی نیز صدق می‌کند که این روزنامه‌ها حوادث مسجد الاقصی را در صفحه اصلی خود نیاوردند و به گونه‌ای عمل کردند که گویا هیچ اتفاق خاصی در قدس رخ نداده است.

بسیاری از کاربران توییتری در خصوص نقش رسانه‌های سعودی در انتقال واقعیت‌ها در قدس نظراتی را ارائه دادند.

برخی از کاربران حساب توییتری به اصحاب رسانه سعودی و اماراتی که ادعا کرده بودند فلسطینیان زمین خود را به یهودیان فروخته‌اند گفتند: آیا مسجدالاقصی زمین خود را می‌فروشد؟

«مگس های الکترونیکی» سعودی در میان وضعیت همبستگی مردمی و عربی و اسلامی، تبلیغات ضد فلسطینی را گسترش داده و سعی کردند از همدردی با آنها در بحبوحه حمله رژیم اسرائیل به مسجد الاقصی دریغ کنند.

«حزب التجمع الوطنی» حزب معارض سعودی حملات وحشیانه رژیم اشغالگر صهیونیستی در قدس اشغالی و حمایت منطقه‌ای برخی کشورهای عربی از تل آویو را محکوم کرد.

بر اساس گزارش حزب التجمع الوطنی برخی رژیم‌های مستبد عربی به رژیم اشغالگر صهیونیستی این توانایی را می‌دهند که به جنایت‌های خود در قدس اشغالی ادامه و نفوذ خود را در منطقه گسترش دهد. بدین ترتیب راه رژیم غاصب اسرائیل را در منطقه برای سرکوب ملت خاورمیانه و سلطه علیه آن‌ها باز می‌کنند و کل منطقه را در معرض خطر گسترش نفوذ رژیم اشغالگر صهیونیستی قرار می‌دهند.

وزارت امور خارجه عربستان دو روز گذشته در بیانیه‌ای طرح‌ها و اقدامات اسرائیل برای تخلیه خانه‌های فلسطینیان در قدس را محکوم کرد. این وزارتخانه تاکید کرد که ریاض هرگونه اقدامات یک جانبه و نقض قوانین بین المللی و هر آنچه ممکن است شانس از سرگیری روند صلح را برای دستیابی به امنیت و ثبات در منطقه تضعیف کند، محکوم می‌کند.

این در حالی است که امارات در برابر جنایت رژیم صهیونیستی سکوت اختیار کرد و این امر به دلیل عادی سازی روابط این کشور با اسرائیل است .

قدس اشغالی و برخی دیگر از شهرهای فلسطین طی روزهای گذشته شاهد درگیری نظامیان صهیونیست با تظاهر کنندگان و نمازگزاران فلسطینی در اعتراض به ادامه جنایات رژیم صهیونیستی بود. شهر قدس از آغاز ماه مبارک رمضان و به دنبال اقدامات هتاکانه پلیس رژیم صهیونیستی و شهرک نشینان به ویژه در منطقه «باب العمود» و محله «شیخ جراح» ناآرام است.

انتهای پیام/