شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#کرونا

از هشدار بهداشت جهانی درباره انتشار سریع کرونای هندی تا روش‌های غیر علمی برای بقا + تصاویر


از هشدار بهداشت جهانی درباره انتشار سریع کرونای هندی تا روش‌های غیر علمی برای بقا + تصاویر

وضعیت کرونا در هند همچنان بحرانی است و حتی سازمان بهداشت جهانی نیز نسبت به انتشار سریع گونه هندی کرونا به سراسر دنیا هشدار داده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، بحران کرونا در هند امروز (سه شنبه) نشانه های اندکی از بهبود را شاهد بود اما برای هفتمین روز متوالی رقم مبتلایان بیش از 300 هزار مورد گزارش شده که همین مسئله باعث هشدار مقامات بهداشتی دنیا نسبت به انتشار کرونا از هند به نقاط دیگر دنیا شده است.

طبق آمار ارائه شده از وزارت بهداشت هند 329942 مبتلا به کرونا شناسایی شده‌اند و تعداد مرگ و میر ناشی از این ویروس امروز به 3876 مورد رسید. تعداد کل مبتلایان تاکنون به 22.99 میلیون رسیده و مرگ و میر ناشی از کرونا نیز 249992 نفر گزارش شده است.

طبق آمار ارائه شده از رویترز هند درحال حاضر بیشترین تعداد مبتلایان به کرونا در دنیا را در اختیار دارد و از هر سه مورد مرگ و میر روزانه در دنیا یک مورد مربوط به این کشور است.

کشور هند , کرونای جدید , کرونا ,

سازمان بهداشت جهانی نیز اعلام کرده که گونه ویروس کرونایی که برای اولین بار در سال گذشته در این کشور شناسایی شد تحت عنوان "گونه ای که باعث نگرانی جهانی شده" طبقه بندی شده و برخی مطالعات اولیه حاکی از آن است که این ویروس به سادگی قابل سرایت است.

ماریا وان کرخو، مدیر فنی سازمان بهداشت جهانی در پروژه کووید-19 روز دوشنبه در ژنو گفت: ما این گونه از ویروس را تحت عنوان عامل نگرانی در سطح دنیا طبقه بندی میکنیم. برخی اطلاعات در دسترس نشان میدهند که سرعت انتشار (این ویروس) افزایش یافته است.

باوجود احساس خطر کشورهای غربی نسبت به انتشار سریع این ویروس و ارسال تجهیزات پزشکی مانند اکسیژن و ماسکهای پزشکی به هند اما بیمارستان های این کشور همچنان با کمبود تجهیزات حیاتی برای بیماران مواجه هستند.

کشور هند , کرونای جدید , کرونا ,

تنها در روز دوشنبه 11 نفر در یک بیمارستان دولتی در تروپاتی به دلیل تاخیر در رساندن کپسول اکسیژن جان خود را از دست دادند.

16 عضو دانشکده و تعدادی از اساتید بازنشسته در کمپ دانشگاه مسلمانان آلیگار که یکی از مشهورترین دانشگاه های این کشور به شمار می رود به دلیل ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند.

باوجود مشکلات عدیده  پزشکان هندی، دولت به آنها دستور داده که در زمان مراجعه بیماران کرونایی به دنبال نشانه های قارچ سیاه در بین بیماران باشند. علت این مسئله دریافت گزارشاتی درباره افزایش موارد ابتلا به این بیماری مرگبار بوده است.

کشور هند , کرونای جدید , کرونا ,

پزشکان همچنین نسبت به استفاده از مدفوع حیوانات به عنوان عاملی برای از بین بردن ویروس کرونا هشدار داده و گفته‌اند که هیچ شواهدی مبنی بر اثربخشی این اقدام (که ریشه آن برخی باورهای قدیمی است) وجود نداشته بلکه ریسک گسترش بیماری های دیگر را افزایش خواهد داد.

با ادامه روند افزایشی شیوع کرونا در هند درخواست‌ها از این کشور برای اعمال قرنطینه سراسری افزایش یافته و بر فشارها به دولت ناریندرا مودی افزوده می شود.

کشور هند , کرونای جدید , کرونا ,

بسیاری از ایالتها اقدام به اعمال قرنطینه های شدید در ماه گذشته کردند و برخی نیز با کاهش تردد ها و تعطیلی مراکز تفریحی مانند سینما و رستوران به دنبال کنترل این ویروس بوده‌اند.

با اینحال فشارها به دولت ناریندرا مودی برای اعلام قرنطینه سراسری افزایش یافته است. دولت هند در اولین موج کرونا در سال گذشته نیز قرنطینه سراسری در این کشور اعلام کرد.

انتهای پیام/