شهرخبر

اسماعیلی مطرح کرد:

آخرین وضعیت پرونده حاج قاسم

سردار شهید حاج قاسم سلیمانی نمایه

سخنگوی قوه قضائیه گفت: در مورد پیگیری پرونده شهید سلیمانی، ستاد حقوق بشر و معاونت بین اللمل قوه قضائیه با همکاری وزارت امور خارجه پیگیری این موضوع در عراق و سوریه هستند.

به گزارش مشرق، غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه قضائیه، مبنی بر ارائه جزئیات آخرین پیگیری‌های قضائی پرونده شهید سلیمانی اظهار کرد: این پرونده ۳ بخش دارد، یک بخش در قوه قضائیه عراق مطرح است که در سفر رئیس قوه قضائیه هم مورد پیگیری قرار گرفت. پرونده دست اندرکاران این جنایت تروریستی با صدور کیفرخواست به دادگاه ارسال شده است.

وی افزود: تبادل اطلاعات بین ایران و عراق در بخش‌های مختلف انجام شده است همچنین بین ایران و سوریه و برخی از کشورهای دیگر هم تبادل اطلاعات انجام شده است.

اسماعیلی بیان کرد: پرونده دوم در دادسرای عمومی و انقلاب تهران تشکیل شده است و آماده صدور کیفر خواست است. در برخی از ابعاد امنیتی نیازمند اظهارنظر شورای عالی امنیت ملی هستیم.

سخنگوی قوه قضائیه گفت: همکاری بین بخشی بین عراق و سوریه برای طرح موضوع در مجامع بین‌المللی در حال انجام است، البته فرآیندهای بین المللی فرآیندهای طولانی است و زمان گیر است.

وی ادامه داد: ستاد حقوق بشر، معاونت بین اللمل قوه قضائیه با همکاری وزارت امور خارجه پیگیری این موضوع در عراق و سوریه هم هستند.

منبع: مهر