به گزارش برنا؛ بشیر حاجی بیگی، سخنگوی سازمان انتقال خون گفت: این میزان اهدای خون در شب های قدر امسال نسبت به ماه رمضان سال گذشته ۲۷ درصد رشد داشته است .

او ادامه داد: بیشترین میزان رشد اهدای خون در شب های قدر امسال مربوط به استان های خوزستان با ۸۵ درصد رشد، بوشهر با ۷۵ درصد، قزوین با ۵۰ درصد و هرمزگان با ۴۵ درصد رشد بوده است .

سخنگوی سازمان انتقال خون گفت :میزان رشد اهدای خون در استان تهران نیز در شب‌های قدر ۱۵ درصد بوده است.

بهترین جا برای ذخیره خون رگ های اهداکنندگان است

او اضافه کرد: بهترین جا برای ذخیره خون رگ های اهدا کنندگان است و تا هر زمانی که نیاز به اهدای خون بیشتر شود با دعوت و فراخوانی که از سوی سازمان انتقال خون انجامی شود اهداکنندگان برای اهدای خون اقدام کنند و یاری کننده انتقال خون و نجات دهنه بیماران باشند.

حاجی بیگی افزود: در مراکز اهدای خون همه پروتکل های بهداشتی با حفظ فواصل اجتماعی و همچنین تکریم ارباب رجوع در این مراکز رعایت می شود و به منظور اینکه اهدا کنندگان کمتر معطل خواهند شد، و از طریق سامانه nobatdehi.ibto.ir می توانند وقت بگیرند وسپس به مراکز انتقال خون مراجعه کنند.

سخنگوی سازمان انتقال خون گفت: حداقل سن قابل قبول برای اهدای خون ۱۸ سال و حداکثر سن برای اولین اهدای خون ۶۰ سال است و برای دفعات بعدی اهدا کننده مستمر(با سابقه حداقل دو بار اهدای خون در سال) حداکثر ۶۵ سال است.

حاجی بیگی تصریح کرد: در شرایط فعلی نیز که کشور با شیوع ویروس کرونا مواجه است سازمان انتقال خون بازهم از امن ترین و کم خطرترین اماکن نظام بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور است.

سخنگوی سازمان انتقال خون گفت: اما هموطنان نوعدوست که در همه شرایط یاریگر سازمان انتقال خون برای تامین خون و فرآورده‌های خون مورد نیاز بیماران نیازمند به خون هستند، توجه داشته باشند که ترس از کرونا موجب این نشود که اهدای خون را فراموش کنند، مردم توجه داشته باشند که نیاز به خون همیشگی است، پس بنابراین بیماران نیازمند به خون را فراموش نکنند و به کمک این بیماران بشتابند.

او تاکید کرد: اهدا کنندگان خون اطمینان داشته باشند که سازمان انتقال خون  بر اساس آخرین استانداردهای سازمان بهداشت جهانی و سازمان‌های انتقال خون جهان، تمام نکات ایمنی و بهداشتی را رعایت می کند و تمام مراکز انتقال و اهدای خون و تمام تجهیزات این مراکز درکشور در حال حاضر و همین طور همیشه، ضد عفونی و استریل می شوند و اهدا کنندگان با اطمینان خاطر خون  اهدا کنند.