شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#کنگره آمریکا

پلیس کنگره خواستار افزایش تدابیر برای مقابله با تهدیدات علیه نمایندگان شد


پلیس کنگره خواستار افزایش تدابیر برای مقابله با تهدیدات علیه نمایندگان شد

نهاد نظارتی پلیس کنگره آمریکا خواستار گسترش چشمگیر قدرت و اختیارات مربوط برای شناسایی و رهگیری تهدیدات علیه اعضای کنگره شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کنگره، پس از آنکه مقام های امنیتی نتوانستند حمله و یورش مرگبار طرفداران افراطی ترامپ به ساختمان کنگره در روز 6 ژانویه را پیش بینی کرده و با آن مقابله کنند، نهاد نظارتی پلیس کنگره آمریکا خواستار گسترش چشمگیر قدرت و اختیارات مربوط برای شناسایی و رهگیری تهدیدات علیه اعضای کنگره شده است. این درخواست در حالی مطرح شده است که تهدیدات علیه نمایندگان آمریکایی به طور فزاینده‌ای افزایش یافته است.

 

بر اساس این گزارش، مایکل بولتون بازرس کل پلیس کنگره آمریکا در اظهاراتی در جمع نمایندگان کنگره گفت: این اداره با تشکیل یک واحد ویژه قصد دارد تهدیدات علیه نمایندگان را شناسایی و رهگیری کند.

وی به کشف بمب در نزدیکی دفاتر کمیته های حزب دموکرات و جمهوریخواه آمریکا قبل از حمله 6 ژانویه به ساختمان کنگره اشاره و از آن به عنوان یک نقص امنیتی بزرگ یاد کرده است.

وی افزود: پس از رسیدگی به تهدید بمبگذاری در نزدیکی دفاتر کمیته های حزب دموکرات و جمهوریخواه، تنها یک تیم ویژه پلیس در اطراف ساختمان کنگره مستقر شده بود، آن هم در شرایطی که طرفداران آشوبگر ترامپ قصد حمله به ساختمان را داشتند.

پلیس کنگره روز جمعه اعلام کرده است که تهدیدات علیه نمایندگان کنگره از سال گذشته تاکنون 107 درصد رشد داشته است.

انتهای پیام/