شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#بورس

چرا بورس امروز سبزپوش شد؟

بورس نمایه

امروز ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ شاخص کل رشد ۱۰ هزار واحدی را تجربه کرد و در دقایق ابتدایی بازار ارزش معاملات به ۱ هزار میلیاد تومان رسید. باید دید ادامه روند بازار به چه صورت خواهد بود؟

به گزارش سرویس بورس مشرق، بازار سرمایه امروز روند رو به رشد و مثبتی را تجربه کرد و شاخص کل بیش از ۱ درصد رشد را به ثبت رساند.

الهه ظفری، کارشناس بازار سرمایه درباره تحلیل بازار امروز ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ گفت: تغییر دامنه نوسان و متفارن شدن آن و تغییرات ایجاد شده در حجم مبنا خبرهای خوبی بود که بازار را به روند تعادل بازگرداند. وی افزود: با تغییر در این دو متغیر قیمت‌های واقعی زودتر شناسایی می‌شوند و حرکت مثبت بسیاری از سهم‌ها آغاز می‌شود.

ظفری در بخش دیگری درباره وضعیت نمادهای شاخص‌ساز در بازار توضیح داد: با توجه به افزایش قیمت‌های جهانی و افزایش دوباره نرخ دلار که دیروز اتفاق افتاد شرایط امید بخشی برای برخی از سهم‌ها ایجاد می‌شود اما در وضعیت حال حاضر بازار، ریسک انتخابات و ابهام در این مسئله تا حدی بازار را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.

این کارشناس بازار درباره روند بازار امروز گفت: به نظر می‌رسد شاخص کل تا پایان بازار مثبت بماند اما برای روند بلند مدت شرایط بازار نمی‌توان نظر قطعی داد. امروز نمادهای فلزات اساسی، فولادی، چند نماد بانکی و صنایع پتروشیمی از سهم‌های پیش‌رو خواهند بود.

منبع:تجارت‌نیوز