شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#روسیه#رئیس جمهوری#کرونا

واکسیناسیون بیش از ۲۱ میلیون نفر در روسیه


واکسیناسیون بیش از 21 میلیون نفر در روسیه

رئیس جمهوری روسیه با اعلام اینکه ۲۱ میلیون و ۵۰۰ هزار شهروند این کشور تاکنون در برابر کرونا واکسینه شده‌اند، از رضایت متخصصان از نتیجه آزمایش سطح آنتی بادی موجود در بدن او پس از انجام واکسیناسیون خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «نووستی»، "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهوری روسیه اعلام کرد که بیش از 21 میلیون شهروند این کشور تاکنون در برابر عفونت ویروس کرونا واکسینه شده‌اند.

پوتین روز دوشنبه در پاسخ به سئوال خبرنگار شبکه تلویزیونی "راسیا-24" در بندر سوچی، گفت: «تاکنون حدود 21 میلیون و 500 هزار نفر در روسیه واکسینه شدن‌اند و این نتیجه بسیار خوبی است.»

رئیس جمهوری روسیه در عین حال از شهروندان کشورش درخواست کرد که همچنان فعالانه در طرح واکسیناسیون سراسری مشارکت کنند تا شرایط فایق آمدن بر اپیدمی در روسیه هرچه سریع‌تر فراهم شود. به گفته وی، در حال حاضر وضعیت شیوع بیماری کووید-19 در این کشور ثبات یافته و تحت کنترل است.

پیش از این، "تاتیانا گالیکووا" معاون نخست وزیر روسیه اعلام کرده بود که با توجه به روند واکسیناسیون، مصونیت عمومی در این کشور احتمالاً در ماه سپتامبر (اوایل پاییز) حاصل خواهد شد.  

سیستم ایمنی بدن رئیس جمهوری روسیه بسیار بالا و قابل اطمینان است

ولادیمیر پوتین در این گفتگوی تلویزیونی همچنین یادآور شد که پس از انجام واکسیاسیون، نتیجه آزمایش آنتی بادی وی بسیار خوب بوده است.

وی با اشاره به اینکه آخرین تست او روز نهم ماه مه (19 اردیبهشت) انجام شده است، افزود: «نتیجه این آزمایش مثبت بود و به گفته متخصصان میزان آنتی بادی در بدن من 15 است که نتیجه بسیار خوبی است.»

در این رابطه، "الکساندر گونتسبورگ" مدیر مرکز تحقیقات ملی "گامالیا" که با همکاری وزارت دفاع روسیه، واکسن "اسپوتنیک-وی" علیه ویروس کرونا را تولید کرده، توضیح داد که میزان آنتی بادی علیه ویروس کرونا در بدن رئیس جمهور پوتین، ضریب 15 است که واقعاً خوب است. برای اینکه ضریب 10 الی 12 نیز برای مصونیت بدن شخص واکسینه شده، قابل اطمینان است. بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که سیستم ایمنی بدن ولادیمیر پوتین بسیار بالاست و واکنش خوبی به واکسیناسیون داشته است.»  

انتهای پیام/