شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#دولت#قدس

هشدار اسرائیل به دولت بایدن: از بحران قدس دور بمان!

کدخبر: 411394
اقتصاد نیوز : دولت بایدن در روزهای اخیر تنش‌ها در قدس را رصد کرده و در نهان و آشکار باعث نگرانی "اسرائیل" شده است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، دولت بایدن در روزهای اخیر تنش‌ها در قدس را رصد کرده و در نهان و آشکار باعث نگرانی "اسرائیل" شده است.

به گزارش پایگاه خبری آکسیوس، این مساله در اصل به وزارت خارجه آمریکا مربوط می‌شود اما روز یکشنبه کاخ سفید نیز وارد آن شد، وقتی که جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا با مئیر بن شابات، همتای اسرائیلیش تماس گرفت.

کاخ سفید گفت، سالیوان نگرانی‌ها درباره تنش‌ها در مسجدالاقصی و شیخ جراح در همسایگی قدس شرقی را که در جریان آن ۳۰۰ فلسطینی در تهدید تخلیه خانه‌هایشان هستند، مطرح کرد.

بر اساس خلاصه گفتگوی تلفنی سالیوان با همتای اسرائیلیش،‌ مشاور امنیت ملی آمریکا همچنین دولت تل آویو را برای پیگیری اقدامات متناسب به منظور تضمین آرامش در جریان مراسم بزرگداشت "روز اورشلیم" –روزهای یکشنبه و دوشنبه- تشویق کرد.

لحن به کار برده شده در خلاصه گفتگوی بین سالیوان و همتای اسرائیلیش کاملا آرام و معتدل بوده اما اسرائیل به شیوه خود به این مکالمه پاسخ داده چون فکر می‌کرده که این گفتگو بسیار سخت بوده است.

مقام‌های اسرائیلی گفتند، مئیر بن شابات در این گفتگوی تلفنی به سالیوان گفته که اسرائیل بر این باور است که دولت جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا و تمامی جامعه بین‌الملل باید از بحران قدس دور بمانند و از اعمال فشار بر اسرائیل اجتناب کنند.

به گفته یک مقام اسرائیلی مطلع از این تماس تلفنی، مئیر بن شابات به سالیوان گفته که "مداخله بین‌المللی یک پاداش برای فلسطینی‌ها و افرادی است که پشت آنهایی هستند که به دنبال فشار بین‌المللی بر اسرائیلند."

این مقام رژیم صهیونیستی همچنین گفت، مئیر بن شابات به سالیوان گفته که اسرائیل رویدادهای قدس را از موضع "حق حاکمیت و مسئولیت"، صرف نظر از اقدامات فلسطینی‌ها مورد رسیدگی قرار می‌دهد.

این مقام اسرائیلی گفت، مئیر بن شابات همچنین به همتای آمریکایی خود گفته، اگر واشنگتن و جامعه بین‌الملل به دنبال کمک به برقراری آرامش هستند باید فشار را بر "عناصر محرک در طرف فلسطینی" بگذارند.

کاخ سفید گفته که سالیوان به همتای اسرائیلی خود اطمینان داده که آمریکا در روزهای آینده برای ایجاد آرامش در بیت‌المقدس کاملا همکاری خواهد کرد.