شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#عراق#کربلا

واکنش «هادی العامری» و کتائب حزب الله عراق به حوادث کربلا


واکنش «هادی العامری» و کتائب حزب الله عراق به حوادث کربلا

رئیس ائتلاف فتح عراق و نیز کتائب حزب الله عراق به تحولاتی که در کربلا به دنبال ترور «ایهاب الوزنی» جریان دارد، واکنش نشان داد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از بغداد الیوم، «هادی العامری» رئیس ائتلاف فتح عراق با صدور یک بیانیه به تحولات کربلا پس از ترور«ایهاب الوزنی» واکنش نشان داد.

در این بیانیه آمده است: ما با نگرانی شدید تحولات اخیر را که شامل؛ بازگشت ترور فعالان، اصحاب رسانه و حملات به مراکز دیپلماتیک است را دنبال می‌کنیم. اقدامات غیر منضبط به هرج ومرج و تخریب تا اعتراضات برای خواسته‌های مشروع، نزدیکتر است.

رئیس ائتلاف فتح عراق گفت: ما در عین حال که مراتب محکومیت شدید خود را از بابت این اقدامات اعلام می‌کنیم از دولت و دستگاه‌های ذی ربط می‌خواهیم که تحرک سریع و جدی برای برقراری امنیت و ثبات به عمل آورند و راه را به روی این تحرکات قبل از اینکه به فتنه خطرناکی  تبدیل شود که ثبات را تهدید کند و مانع برگزاری انتخابات در موعد مقرر بشود، ببندند.

العامری تاکید کرد: ما خواستار روی آوردن به عقل و حکمت و کشیده نشدن به سوی تلاش‌های بی ثبات کننده مورد حمایت طرف‌های خارجی که ثبات عراق را نمی‌خواهند، هستیم.

 

رهبر ائتلاف فتح عراق ضمن تاکید بر ضرورت پرهیز از اتهام زنی و پیشداوری، تاکید کرد: ما بر این باوریم که تلاشی خبیثانه و پلید برای وارد کردن کشور عزیز ما به درگیری که احدی از آن مصون نخواهد بود، در جریان است که این مستلزم این است که دولت متوجه خطرناک بودن اوضاع شود و اقدامی متناسب با این خطر انجام دهد.

وی ضمن تاکید بر ضرورت تجدید نظر دولت درباره برخی اقدامات امنیتی آن تاکید کرد: دولت در برخی اقدامات خود به ویژه در زمینه افسران و مسئولان امنیتی عالی رتبه که کنار گذاشته شده‌اند و در حالی که آنها در عالی ترین سطح حرفه گری و حسن عملکرد بودند،، تجدید نظر کند.

العامری افزود: ما مجددا به دولت وعده‌هایی که درباره فراهم آوردن زمینه و شرایط مناسب برای برگزاری انتخابات پارلمانی در موعد مقرر داده و نیز وعده شروع اقدام جدی برای بهبود شرایط معیشتی شهروندان داده است را یادآوری می‌کنیم.

کتائب حزب الله عراق: انگلیس در ورای حمله به کنسولگری ایران در کربلا است

کتائب حزب الله عراق در بیانیه ای، انگلیس را در ورای حمله به کنسولگری ایران در کربلا دانست.

در این بیانیه آمده است: قدرت‌های شرور و ویرانگر مجددا به دنبال بی‌ثباتی در کشور ما از طریق تحریک گروه‌های فریب خورده و منحرف برای ایجاد فتنه و بحران سازی وکشاندن مردم عراق به سمت درگیری هستند.

کتائب حزب الله عراق تاکید کرد: آنچه در شهر کربلای معلی گذشت نتیجه درگیری و رقابت و تسویه حساب میان گروه‌های مرتبط با طرح‌های توطئه گرانه خارجی است که جوانان ما را به سمت مرگ سوق می‌دهد تا خون آنها را برای اجرای طرح‌های پلید خود به کار بندد.

در این بیانیه آمده است: سرنخ این توطئه به سفارت شرور انگلیس در بغداد و بیروت می‌رسد که این اقدامی مداخله جویانه و توطئه آشکار است که تاوانش را این دولت استعمارگر خبیث و همه گروه‌های بین المللی و منطقه‌ای و داخلی  که اصرار بر اذیت ملت ما دارند، باید بپردازند.

انتهای پیام/