شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#افغانستان#وزارت خارجه

طاهریان: ایران از هر تلاشی برای صلح و پایان جنگ در افغانستان حمایت می‌کند


طاهریان: ایران از هر تلاشی برای صلح و پایان جنگ در افغانستان حمایت می‌کند

نماینده ویژه وزارت خارجه کشورمان در امور افغانستان تاکید کرد که ایران از هر تلاشی برای پایان جنگ و تضمین حقوق شهروندان افغانستان حمایت می‌کند.

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «محمد ابراهیم طاهریان» نماینده ویژه وزارت خارجه برای افغانستان در دیدار با «عبدالله عبدالله» رئیس شورای عالی مصالحه افغانستان با تاکید بر حمایت‌های ایران از تلاش‌های صلح افغانستان گفت که جمهوری اسلامی ایران از هرگونه تلاشی که در آن پایان جنگ و حقوق همه اقشارجامعه تضمین و تأمین شود، حمایت می‌کند.

طاهریان با اظهار تاسف از رویدادهای اخیر در افغانستان به‌ویژه حمله تروریستی به دبیرستان «سیدالشهدا» در منطقه شیعه‌نشین کابل افزود که مردم افغانستان در طول سالیان متوالی قربانی‌های بی‌شماری داده‌اند، اکنون زمان آن رسیده تا جنگ و خون‌ریزی در این کشور پایان یابد.

براساس بیانیه منتشر شده توسط شورای عالی مصالحه افغانستان، عبدالله نیز در مقابل از کمک‌های جمهوری اسلامی ایران برای افغانستان و حمایت این کشور از روند صلح تشکر و قدردانی کرد.

وی همچنین طاهریان را در جریان آخرین تحولات سیاسی-امنیتی افغانستان قرار داد و اظهار داشت که یک فرصت استثنایی برای دستیابی به صلح فراهم شده و طرف جمهوری اسلامی افغانستان در این راستا گام‌های اساسی را برداشته است.

عبدالله همچنین تاکید کرد که موفقیت صلح به همکاری صادقانه طالبان و همکاری جامعه بین‌المللی و کشورهای منطقه نیاز دارد.

کشور افغانستان ,

نماینده ویژه ایران در دیدار با «حنیف اتمر» وزیر خارجه افغانستان نیز پیرامون روند صلح و تقویت همکاری‌های منطقه محور دیدار و گفت‌وگو کرد.

طاهریان همچنین بر تعهد ایران برای تحقق خواست مردم و دولت افغانستان در خصوص استقرار صلح پایدار در افغانستان اطمینان داد.

اتمر نیز با تشکر از موضع‌گیری‌های ایران در محور تأمین صلح و ثبات افغانستان، پیرامون موضع افغانستان درباره اعلام خروج نیروهای آمریکایی و ناتو صحبت کرد.

در این دیدار همچنین درباره روند مذاکرات صلح، انتظارات افغانستان از نشست گفتگوهای صلح در استانبول و دیدگاه مشترک هردو کشور در این موارد، در چارچوب اجماع منطقه‌ای پیرامون صلح، بحث شد.

انتهای پیام/.