شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#مجلس#نمایندگان مجلس

"برقراری مجدد حق نوار مرزی معلمان" با پیگیری مجلس از طریق دیوان عدالت


"برقراری مجدد حق نوار مرزی معلمان" با پیگیری مجلس از طریق دیوان عدالت

نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از پیگیری نمایندگان مجلس و نامه به دیوان عدالت اداری برای برقراری مجدد حق نوار مرزی فرهنگیان خبر داد.

محمد وحیدی؛ نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم درباره حذف حق نوار مرزی برای فرهنگیان اظهار کرد: موضوع حذف حق نوار مرزی برای تمام کارکنان دولت است و صرفا مخصوص آموزش و پرورش نیست یعنی تمام کارکنان دولت در شهرستان‌های مرزی به ویژه مناطقی که مراکز استان‌ها هم مرزی تلقی می‌شوند، حذف شده است.

وی افزود: حذف حق نوار مرزی براساس رای هیئت عمومی دیوان عدالت اداری است که به لغو فوق العاده مناطق مرزی حکم داده، از حدود یک ماه گذشته که این موضوع مطرح شد پیگیری‌هایی را انجام دادیم، استانداری‌ها با وزارتخانه‌ها و برخی دستگاه‌های اداری با مدیران ارشد کشوری مکاتباتی داشتند.

نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس  ادامه داد: بنده ماجرا را به صورت حضوری از دیوان عدالت اداری پیگیری کردم و با رئیس دیوان و مدیران ارشد دیداری داشتم، با توجه به اینکه مناطق مرزی کشور عمدتا از مناطق محروم و کمتر توسعه یافته هستند همچنین در قانون مدیریت خدمات کشوری بحث پرداختی به مناطق مرزی، محروم و کمتر توسعه یافته مطرح شده است بنابراین پیشنهاد ما این بود مجدد طبق ماده 91 دیوان عدالت اداری در رای هیئت عمومی دیوان تغییر اتفاق بیفتد.

وحیدی گفت: دستگاه‌های مختلف از جمله آموزش و پرورش مکاتباتی در این خصوص انجام دادند طی روزهای اخیر با وزیر آموزش و پرورش و معاونان او جلسه‌ای داشتیم تا موضوع از طریق دیوان عدالت اداری پیگیری شود و با تغییر رای توسط دیوان عدالت مجدد حق نوار مرزی برقرار شود‌.

وی در پاسخ به این پرسش که دیوان عدالت اداری برای حل مشکل موافقت کرده است؟گفت: این تقاضا که مطرح شود مجدد قابل  طراحی ماده 91 است، برای اینکه موضوع از طریق مجلس پیگیری شود در فراکسیون مرزنشینان که نمایندگان 16 استان مرزی در آن عضو هستند، موضوع را مطرح کردیم و قرار شد نامه‌ای تنظیم و توسط تعدادی از نمایندگان امضا شود و روز سه شنبه این نامه را برای دیوان عدالت اداری ارسال کنیم تا با تقاضای نمایندگان مجلس، دیوان عدالت اداری برای برقراری فوق العاده مرزی کارکنان دولت مساعدت کند.

مکاتبه برای برقراری معلم تمام وقت 

نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در مورد حذف معلم تمام وقت عنوان کرد: آموزش و پرورش برای جبران کسری نیروی انسانی خود به معلمان امتیازی داده است براین اساس افراد با تمایل خود به جای 24 ساعت در هفته 30 ساعت تدریس خواهند داشت و فوق العاده‌ای در حکم آنها لحاظ می شود که این فوق العاده در احکام بازنشستگی نیز لحاظ خواهد شد.

وحیدی افزود: براین اساس تعدادی از معلمان به صورت اختیاری وارد طرح معلم تمام وقت شدند که هیئت عمومی دیوان عدالت اداری این موضوع را لغو کرده است، امیدواریم براساس ماده 91 دیوان عدالت اداری و براساس پیشنهادی که وزارت آموزش و پرورش ارائه کرده است مجدد طرح معلم تمام وقت محقق شود و این معلمان بتوانند بخشی از کمبود معلم را جبران کنند.

انتهای پیام/