شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#دولت#عید فطر#افغانستان#طالبان

طالبان ۳۳ زندانی دولت افغانستان را آزاد کرد


طالبان 33 زندانی دولت افغانستان را آزاد کرد

گروه طالبان اعلام کرد که ۳۳ نفر از زندانیان نیروهای امنیتی و دفاعی دولت افغانستان را به مناسبت فرارسیدن عید فطر آزاد کرده است.

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «ذبیح‌الله مجاهد» سخنگوی طالبان در بیانیه‌ای اعلام کرد که به دستور مولوی «هبت‌الله آخوندزاده» رهبر این گروه، 33 زندانی از نیروهای امنیتی و دفاعی دولت افغانستان از زندان آزاد شده‌اند.

وی افزود که 23 نفر از این زندانیان در شهرستان‌های «پنجوایی» و «شاه ولیکوت» ولایت «قندهار» آزاد شدند و مابقی زندانیان نیز در ولایت «ارزگان» و «فراه» آزاد شدند.

رهبر طالبان پیش از این نیز به مناسب عید فطر آتش‌بس 3 روزه اعلام کرد و رئیس جمهور افغانستان نیز از نیروهای امنیتی این کشور خواست تا بطور متقابل آتش‌بس را رعایت کنند.

اشرف غنی همچنین تاکید کرد که اکنون با خروج نیروهای خارجی از افغانستان و درحالی که مراجع معتبر دینی و علمای جهان اسلام جنگ در افغانستان را خلاف رهنمودات دینی می‌دانند، طالبان هیچ دلیل شرعی برای ادامه جنگ ندارد.

«عبدالله عبدالله» رئیس شورای عالی مصالحه نیز در پی اعلام آتش‌بس توسط طالبان تاکید کرد: راه‌حل برون رفت از بحران کنونی کشور تسریع مذاکرات، اعلام آتش‌بس دائمی و قطع همیشگی جنگ است.

انتهای پیام/.