شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ترکیه#روسیه#قدس

وخامت اوضاع در قدس؛ موضوع رایزنی تلفنی لاوروف و چاووش‌اوغلو


وخامت اوضاع در قدس؛ موضوع رایزنی تلفنی لاوروف و چاووش‌اوغلو

وزاری خارجه روسیه و ترکیه با ابراز نگرانی جدی از وخامت اوضاع در قدس شرقی، به‌خصوص در حوالی مسجدالاقصی، بیرون راندن فلسطینی‌ها از خانه‌های خود را محکوم کرده و خواستار خویشتن‌داری همه طرف‌های درگیر شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که "سرگئی لاوروف" رئیس دستگاه دیپلماسی این کشور در جریان مکالمه‌ای تلفنی با "مولود چاووش‌اوغلو" وزیر امور خارجه ترکیه در روز دوشنبه، روند اوضاع کنونی در منطقه قدس شرقی را مورد بررسی قرار داده و از همه طرف‌های درگیر خواستند تا خویشتن‌داری کرده و مانع از وخامت بیشتر وضعیت شوند.

طبق این اطلاعات، وزرای خارجه دو کشور در رابطه با وخامت اوضاع کنونی بین فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها و خطر افزایش وخامت اوضاع در قدس شرقی، به‌خصوص در منطقه مسجدالاقصی ابراز نگرانی جدی کردند. لاوروف و چاووش‌اوغلو بیرون کردن مردم فلسطین از خانه‌های مسکونی خود را محکوم کرده و خواستار آن شدند که مطابق با بیانیه مشترک اخیر نمایندگان ویژه گروه چهارجانبه میانجی‌گران بین‌المللی در حل و فصل مناقشه خاورمیانه، همه طرف‌های درگیر خویشتن داری کرده و اجازه ندهند که اوضاع منطقه، آنهم در ماه مبارک رمضان، وخامت بیشتری پیدا کند.

وزیران امور خارجه روسیه و ترکیه همچنین بر اهمیت ادامه تلاش‌های بین‌المللی برای تثبیت اوضاع پیرامون قره باغ کوهستانی تأکید کردند. طرفین همچنین دورنمای ارسال واکسن اسپوتنیک-وی روسی به ترکیه و امکان تولید آن در این کشور را نیز بررسی کردند.  

انتهای پیام/