شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#استانبول#بحرین#فلسطین#مسجد الاقصی#قدس#غزه

ابراز همبستگی با فلسطین از بحرین تا استانبول


ابراز همبستگی با فلسطین از بحرین تا استانبول

همبستگی با ساکنان قدس و در حمایت از مسجد الاقصی و علیه حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه غیرنظامیان در غزه در مناطق مختلف از جمله بحرین و استانبول ادامه دارد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، همبستگی دیگر کشورها با ساکنان قدس و مسجد الاقصی و نیز با غزه که زیر حملات سنگین هوایی رژیم صهیونیستی قرار دارد ادامه دارد.

در این راستا تظاهرات گسترده‌ای در بحرین شب گذشته در یاری قدس و مسجد الاقصی و همبستگی با مردم مظلوم فلسطین در غزه برگزار شد.

همبستگی با فلسطین در سوریه

در سوریه هم مراسمی در حمایت از مسجد الافصی و شهر قدس برگزار شد که در آن جمع کثیری از سوری‌ها از جمله نمایندگان عشایر و صدها آواره فلسطینی در شمال سوریه حضور داشتند.

«محمد السعدی» سخنگوی آوارگان فلسطین در شمال سوریه در سخنانی اعلام کرد: تحولات قدس مجددا مساله فلسطین را جان بخشیده است و این در شرایطی بود که برخی گمان می‌کردند که پرونده آن به سبب موج عادی سازی روابط با صهیونیست‌ها در سال گذشته بسته شده است.

وی افزود: مسجد الاقصی فقط به فلسطینی‌ها مربوط نمی‌شود بلکه به سوری‌ها و همه مسلمانان مربوط است. ما ابراز همبستگی کامل خود را با ساکنان قدس اعلام می‌داریم. مسجد الاقصی برای همه مسلمانان یک اعتقاد است. محافظان مسجد الاقصی پرچم حق را برافراشته‌اند.

«عبدالقادر یوسف» سخنگوی عشایر و قبایل سوریه هم بیان کرد که ما امروز حامی و یاور مسجد الاقصی قبله اول مسلمانان هستیم. ما حامی برادران آزاده خود در فلسطین و قدس هستیم که با سینه‌های چاک شده به دفاع از مقدسات می‌پردازند.

وی از حمایت کامل عشایر و قبایل سوریه با محافظان مسجد الاقصی خبر داد و خطاب به سازشکاران با اشغالگران هم گفت: ملت‌های شما هرگز خیانتان به مسجد الاقصی را فراموش نخواهند کرد و به شما رحم نخواهند کرد.

تظاهرات گسترده در همبستگی با غزه در استانبول

هزاران تن از مردم ترکیه و عرب‌های ساکن این کشور شب گذشته در برابر کنسولگری رژیم صهیونیستی در استانبول، اقدامات اشغالگران در قدس و مسجد الاقصی و علیه غزه را محکوم کردند.

تظاهرات کنندگان پرچم های ترکیه و فلسطین را در دست داشتند و شعارهایی علیه اشغالگران اسرائیلی و اقدامات آنها علیه فلسطینی‌ها سر دادند.

این تظاهرات به دعوت سازمان‌های مدنی ترکیه برگزار شد و تظاهرات کنندگان شعارهایی با مضامین «مسجدالاقصی شرافت ماست»، «سلام از استانبول به اهل ایستادگی در قدس»، «با روح با جان خود را فدای تو می‌کنیم ای مسجدالاقصی»، «راه شهیدان را می پیماییم»، را سر دادند.

همچنین در شهرهای دیگر ترکیه هم تجمعات ضد صهیونیستی برگزار شد. در آنکارا پایتخت ترکیه هم هزاران نفر با تجمع در برابر سفارت رژیم صهیونیستی در پایتخت ترکیه وحشی گری اشغالگران علیه فلسطینی‌ها در قدس و غزه را محکوم کردند.

ابراز همبستگی در منطقه «برج الشمالی» در صور لبنان

در اردوگاه «برج الشمالی» در «صو»ر لبنان هم شب گذشته راهپیمایی ضد صهیونیستی و در حمایت از ساکنان قدس اشغالی با حضور گسترده ساکنان این اردوگاه برگزار شد.

«محمد عبدالعال ابو هادی» مسئول روابط جنبش جهاد اسلامی فلسطین در منطقه «صور» در سخنانی ضمن حمایت از ساکنان قدس، اعلام کرد: ملت فلسطین در قدس، کرانه باختری و غزه باید رویارویی با دشمن را ادامه دهند و وفادار خون‌هایی باشند که به خاطر یاری قدس و مسجد الاقصی ریخته شد و باب رویارویی با نظامیان صهیونیست بگشایند.

تظاهرات گسترده در اراضی 48

هزاران فلسطینی در شهرها و مناطق مختلف در اراضی سال 1948 شب گذشته تظاهرات گسترده در حمایت از ساکنان قدس و علیه اشغالگران برگزار کردند.

این تظاهرات با حمله نظامیان صهیونیست به تظاهرات کنندگان در مناطق مختلف به درگیری منجر شد.

این تظاهرات در مناطق؛ «باقة الغربیة»، «لرملة»، «کفر مندا»، «کفر کنا»، «الفریدیس»، «شفا عمرو»، «نحف»، «جدیدة المکر»، «دیر حنا»، «سخنین»، «اللد»، «طمرة»، «مجد الکروم»، «عرابة»، «عین ماهل» و«النقب» .برگزار شد.

تظاهرات کنندگان اقدامات رژیم صهیونیستی علیه ساکان قدس را محکوم کردند ونظامیان صهیونیست نیز با بمب صوتی و گاز اشک آور به تظاهرات کنندگان حمله ور شدند و دستکم 46 نفر از آنها را بازداشت کرد.

انتهای پیام/