شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ترکیه#رئیس جمهور#اردوغان#کویت#قدس

تماس تلفنی اردوغان با رهبران فلسطینی، امیر کویت و پادشاه اردن


تماس تلفنی اردوغان با رهبران فلسطینی، امیر کویت و پادشاه اردن

رئیس جمهور ترکیه در تماس با رهبران فلسطینی، امیر کویت و پادشاه اردن، درباره جنایت رژیم صهیونیستی در قدس اشغالی گفت‌وگو کرد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از آناتولی، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه طی تماس تلفنی با محمود عباس، رئیس دولت فلسطین و اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس به طور جداگانه در رابطه با حملات رژیم صهیونیستی به مردم فلسطین گفت‌وگو کرد.

اردوغان در این گفتگوها حملات رژیم اسرائیل در قدس را اقدام «تروریستی» دانست و آن را به شدت محکوم کرد.

رئیس جمهور ترکیه بر ضرورت تلاش برای بسیج کل جهان به ویژه جهان اسلام، برای متوقف کردن اقدامات تروریستی و ​​اشغالگرایانه رژیم صهیونیستی تاکید کرد.

اردوغان گفت که ترکیه همچنان به حمایت از مساله فلسطین، برادران فلسطینی و حفظ جایگاه عزت‌مند قدس ادامه خواهد داد.

تماس با پادشاه اردن

رئیس جمهور ترکیه همچنین با عبدالله دوم، پادشاه اردن تلفنی گفت‌‌وگو کرد.

اردوغان در این تماس تلفنی با اشاره به اینکه در واقع همه مسلمانان مخاطبان حملات غیرانسانی اسرائیل به قدس، مسجد الاقصی و فلسطینیان هستند، تاکید کرد که همکاری ترکیه و اردن برای متوقف کردن این حملات و ظلم حائز اهمیت است.

گفتگو با امیر کویت

اردوغان پس از آن با شیخ نواف الاحمد الجابر الصباح، امیر کویت تلفنی گفت‌‌وگو کرد.

مرکز ارتباطات ریاست جمهوری ترکیه، محور این تماس تلفنی را بحث و بررسی پیرامون حملات رژیم اسرائیل به مسجد الاقصی و فلسطینیان اعلام کرد.

اردوغان در این تماس تلفنی بر لزوم اهمیت همکاری ترکیه و کویت برای متوقف کردن حملات شنیع رژیم صهیونیستی به بیت المقدس، مسجد الاقصی و فلسطینیان، واکنش شدید و بازدارنده جامعه جهانی و حمایت از فلسطین تاکید کرد.

 

انتهای پیام/