شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#عراق#جدید#کارشناس ارشد

«جوکریزم» لشکر اجتماعی آمریکا برای به هم ریختن اوضاع امنیتی عراق


«جوکریزم» لشکر اجتماعی آمریکا برای به هم ریختن اوضاع امنیتی عراق

«هادی محمدی» کارشناس ارشد مسائل غرب آسیا با اشاره به دور جدید ترورها در عراق گفت: جوکریزم یک لشکر اجتماعی برای به هم ریختن اوضاع کشورها به ویژه عراق  و در دست گرفتن مقتدرات این کشور است.

«هادی محمدی» کارشناس ارشد مسائل غرب آسیا در گفت‌وگو با خبرنگار بین‌الملل خبرگزاری تسنیم با اشاره به حوادث اخیر در کربلای معلی و ترور یک فعال مدنی گفت: جوکرها یکی از مجموعه‌های تربیت شده سفارت ایالات متحده آمریکاست. جوکریزم یک لشکر اجتماعی برای به هم ریختن اوضاع کشورها به ویژه عراق  و در دست گرفتن مقتدرات این کشور است.

وی در این باره به فعالیت جوکریزم در عراق اشار کرد و  افزود: این جوکرها، جالب است که بدانیم یارگیری آنان و تربیت این گونه نیروها توسط آمریکایی‌ها بیشتر در کدام استان‌ها انجام شده است. می‌بینیم که این شبکه‌سازی اجتماعی بیشتر در استان‌های شیعی عراق مثل ذی‌قار، ناصریه، دیوانیه،کربلا و نجف صورت گرفته است. هسته‌های خفته بعثی در این استان‌ها وجود دارد و عملا اینها پیاده نظام پنهان و آشکار سیاست‌های آمریکایی هستند.

 

به گفته محمدی، اگر بخش آشکار در ساختارهای رسمی آقای «مصطفی الکاظمی» و تمام کسانی او در دوره یک سال حکومت خود در دستگاه‌های امنیتی و نظامی، اقتصادی، سیاسی، مالی و بانکی و امثال اینها و حتی در استاندارها چینش کرده است. اینها بخش پنهان و پیاده نظام خشن و خطرناک در جامعه عراقی هستند و از آنجایی که دارای ظرفیت شبکه و ارتباطات سازماندهی شده‌ای هستند به سرعت می‌تواند دست به یک اقدام فوری بزنند.

وی با اشاره به ترورهای اخیر در عراق و اخیرا در کربلا گفت: برای آمریکایی‌ها و تیم حکومتی آنان مثل مصطفی الکاظمی بهترین بهانه بود برای اینکه حالا که به سمت انتخابات پارلمانی در مهرماه در حرکت هستیم مثل گذشته با اتهام زنی به رقبای اصلی قدرت، رقبای اصلی انتخابات و روندهای سیاسی، از آن بهره کافی گرفته شود و آن این است که هدایت پشت پرده این جریان جوگریزم به آنها این را القاء می‌کند که باید کنسولگری ایران یا مراکز ایرانی حمله شود یا ایرانی‌ها  و گروه‌های مقاومت متهم به این ماجرا ( ترور الوزنی ) بکنند.

وی تاکید کرد که این در واقع یک روش نخ نما و رسواست و آقای مصطفی  الکاظمی نمی‌تواند از زیر بار مسئولیتی که در این رابطه دارد شانه خالی کند چراکه شرایط مصطفی الکاظمی چندان مطلوب نیست و اگر بی‌مسئولیتی کند برای خود او  وجاهتش و در واقع مسئولیت‌هایی که به عهده‌اش قرار دارد می تواند مسئله ساز شود.

انتهای پیام/