شهرخبر

برنامه‌های محمود صادقی پس از اعلام داوطلبی در انتخابات ریاست جمهوری

نماینده مردم تهران در مجلس دهم با برگزاری نشست خبری برای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اعلام داوطلبی کرد.

محمود صادقی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، محمود صادقی نماینده مردم تهران در مجلس دهم دی یک نشست خبری برای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اعلام داوطلبی کرد.

وی در این نشست خبری که در دفتر مرکزی انجمن اسلامی دانشگاهیان برگزار شد، گفت: ابتدا باید فاجعه افغانستان را تسلیت بگویم و امیدوارم با خشکاندن ریشه افراط گرایی دیگر شاهد چنین خشونت‌هایی نباشیم.

صادقی انتخابات را ارزشمندترین رهاورد انقلاب اسلامی عنوان کرد که با درهم پیچیدن یک نظام سلطنتی فردمحور حق حاکمیت ملی را برسمیت شناخت و نظام جمهوری را با مشارکت عامه و رای مردم بنا نهاد.

این نماینده پیشین مجلس عنوان کرد: موسم انتخابات فرصتی است تا با استفاده از آن ضمن مرور دستاوردهای گذشته چشم انداز رویدادها را ترسیم کرد و داوطلبان با برنامه های خود نظر رای دهندگان را جلب می کنند.

صادقی یادآور شد: احساس ناامیدی در شمار قابل توجهی از آحاد جامعه وجود دارد و نخبگان دربند آسیبهای اجتماعی هستند. معیشت دشوار مردم و ابرچالش ها گواه روشنی بر شرایط ساختار کنونی است.

صادقی خاطر شد: دولت باید با مدیریت چالش ها و بسیج امکانات کشور در جهت بهبود و اثرگذاری مثبت بر زندگی مردم تلاش کند و با نظام ساختار و عملکرد خود را شفاف کرده و با فساد مقابله کند.

وی تاکید کرد: دولت پاسخگو می تواند با اتکا به ملت قدرت ملی را احیا کند و موانع را از پیش رو بردارد و سایر قوا را وادار به پاسخگویی کند. دولت پاسخگو می تواند با جلب مشارکت مردم و رویکرد عدالت محوری وضعیت معیشتی مردم را بهبود بخشد و بر فقر فزاینده فائق بیاید و به همین دلایل داوطلب نامزدی انتخابات خواهم شد.

وی افزود: ما بر محور شعار دولت پاسخگو و شفافیت تلاش می کنیم و برنامه ما با اتکا به مبانی توسعه پایدارو متوازن افق ساز خواهد بود تا امید مردم را زنده کند.

 این داوطلب انتخابات ریاست جمهوری در ادامه از سه رویکرد خود در انتخابات گفت و افزود: یک اصل بر مشارکت فعال و کاملا رقابتی خواهد بود. محور دوم صرفا با معرفی نامزد اصلاح طلب صورت می گیرد و هر نوع راهبردی که منتهی نامزد غیر اصلاح طلب باشد انجمن ما با آن راهکار همراه نخواهد بود .

این فعال سیاسی با بیان اینکه ما با جبهه اصلاحات حرکت می کنیم و تک روی نخواهیم داشت، اظهار داشت: ما با کاندیدای نهایی جبهه اصلاحات رقابت نمی کنیم و متعهد به مصوبات جبهه اصلاحات خواهیم ماند.

 این نماینده پیشین مجلس تصریح کرد: شعار ما شفافیت، عدالت است. کشور ما برغم پیشرفت های غیر قابل انکار در حوزه های مختلف از وضع مطلوبی برخوردار نیست و با چالش های مختلفی روبرو هستیم و با انتظارات برآمده از جمهوری اسلامی سازگاری ندارد.

وی خاطرنشان کرد: در زمینه رفع تبعیض های ناروا و محو هرگونه استبداد و تامین آزادی سیاسی و احتماعی و پی ریزی اقتصاد صحیح و عادلانه برای ایجاد رفاه و برطرف کردن محرومیت موفقیت زیادی نداشتیم.

صادقی اضافه کرد: با نگاهی به جایگاه ایده ال و مقایسه با اهداف توسعه پنج گانه وضعیت مطلوبی نداریم به طوری که در ١٠ شاخص بین المللی وضع متوسطی داریم.

وی با بیان اینکه برنامه انتخاباتی ما براساس الگوی توسعه پایدار و متوازن و الگوی حکمرانی خوب در بخش های مختلف طراحی شده است،گفت: در حوزه اقتصادی مثبت کردن رشد اقتصادی پایدار و همسو کردن این رشد با اهداف مندرج در برنامه و سیاست های ١٤٠٤ جزو برنامه های ما هست. امیدواریم رشد اقتصادی با برنامه ریزی درست مثبت شود و به میانگین ٥ درصد برسد.

وی کاهش تورم و ثبات نسبی قیمت ها را از اهداف مهم این برنامه عنوان کرد و اشتغال پایدار و تقویت تولید ملی و کاهش واردات و تلاش برای اقتصاد بین المللی و شفاف سازی اقتصاد و برنامه جامع پیشگیری از فساد از دیگر وجوه برنامه های خود ذکر کرد.

 صادقی یادآور شد: در حوزه فرهنگی با تاکید بر هویت و به رسمیت شناختن تنوع فرهنگی و پرهیز از یک سبک زندگی را در نظر داریم و در سیاست داخلی تامین حقوق و آزادی شهروندی و تقویت احزاب و حمایت از مطبوعات و با طراحی ساختار دولت و تمرکز زدایی از کلانشهرها و اجرای سیاست های متناسب جمعیتی تلاش می کنیم در چارچوب الگوی توسعه پایدار به پایداری سیاسی کمک کنیم.

وی گفت: در حوزه سیاست خارجی توسعه ررابط و تقویت آن فراروی سیاست های ماست و در کنار آن حفظ محیط زیست را مد نظر داریم و اجرای برنامه ها باید به حفظ ذخایر منجر شود.

داوطلب انتخابات ریاست جمهوری افزود: در حوزه سیاست خارجی مبتنی بر سیاست نه شرقی و نه غربی باید روابط متوازن با همه بلوک های قدرت داشته باشیم و از قابلیت های همه کشورها و با یک رویکرد تعاملی استفاده کنیم.

وی افزود: البته تحریم ها چالش هایی را ایجاد کرد و ظهور قدرت اقتصادی چین تاثیرات زیادی بر دنیا گذاشته مجموعه این عوامل ما را ناگزیر به ترجیح سیاست نگاه به شرق کرده که باید با گشایش تحریم ها از همه فرصت ها در همه دنیا استفاده کنیم و از ظرفیتهای موجود در آسیا بهره ببریم.

وی در بخش دیگری از سخنانش اضافه کرد: کار جبهه ای اقتضا دارد تا به نفع دیگر نامزد کنار بروم بنابراین اگر مجموعه نهاد اجماع ساز به این نتیجه برسد نامزد نهایی کیست به نفع او کنار می روم.

صادقی در پاسخ به پرسش ایرنا درباره گمانه زنی ها درخصوص نامزد اصلی بودن جهانگیری گفت: نامزد اصلی جبهه اصلاحات تعیین نشده و فعلا گفت و گو شده و تصمیم گیری با نامزد برتر در دو مرحله بعدی صورت می گیرد.

وی افزود: شاید برخی افراد که درباره آنها گمانه زنی می شود ثبت نام نکنند و بعد با شروع رقابت ها نهایتا از طریق نظرسنجی ملی و با مراجعه به آرای جبهه اصلاحات نامزد نهایی اصلاحات مشخص شود. اما اکنون هیچ نامزد اصلی وجود ندارد.

این فعال اصلاح طلب اظهار کرد: با اتخاذ یک سیاست رویکرد فعال و برخوردار از دیپلماسی کارامد می توان وزن دولت را در سیاست خارجی افزایش داد.

 وی خاطرنشان کرد: تجربه نشان داده کشور در شرایط تنش نمی تواند به اهدافی دست یابد و باید هر چه زودتر تنش ها برطرف شود. برغم اینکه از توافق نامه برجام انتقاد شده اما رهبر انقلاب برای حفظ برجام تلاش زیادی کردند و با وجود فشار مجلس یازدهم ایشان این قضیه را مدیریت کردند.

صادقی ادامه داد: دولت آینده با اتکا به قدرت و اتحاد ملی می تواند وزن خود را در نظام تصمیم گیری کشور افزایش دهد.

این نماینده مجلس افزود: در حوزه زنان شاهد تبعیض هایی بویژه در بخش اشتغال هستیم و باید نگاه مردسالارانه را اصلاح کنیم و هرگونه اصلاح باید از خود دولت شروع شود و اگر دولت عزم جدی اصلاحات داشته باشد می تواند موثر باشد و رییس جمهور نباید از عقدی که با مردم بسته سرباز زند.

صادقی با بیان اینکه در کابینه دولت باید زنان از سهم درخوری برخوردار شوند،افزود:  رویکرد شایسته گزینی مبتنی بر فراخوان و تعیین معیارهای تخصص و پرهیز از فساد و سو استفاده و الزامات مالی است.