شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#سینما#ایران#سینمای ایران

اخبار کوتاه سینما | پایان تدوین «خائن کشی» مسعود کیمیایی


اخبار کوتاه سینما | پایان تدوین «خائن کشی» مسعود کیمیایی

بسته خبری سینما نگاهی دارد بر اخبار کوتاه سینمای ایران و جهان.

‎به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، بسته خبری امروز نگاهی دارد به پایان تدوین یک فیلم سینمایی مورد انتظار، معرفی عوامل یک سریال برای نمایش خانگی، حضور یک فیلم کوتاه در یک جشنواره خارجی و آمادگی یک فیلم کوتاه برای نمایش.

پایان تدوین «خائن کشی» مسعود کیمیایی

‎به نقل روابط عمومی فیلم، «خائن کشی» هم اکنون مراحل پس از فیلمبرداری را می‌گذراند و تدوین آن به تازگی توسط سپیده عبدالوهاب به پایان رسیده است. همزمان با خبر پایان تدوین بخش دیگری از فهرست بازیگران این فیلم پر بازیگر معرفی شد. ‎نسیم ادبی، فریبا نادری و شکیب شجره از دیگر بازیگران فیلم هستند.

داستان آخرین فیلم مسعود کیمیایی درباره رفاقت و ‎مردمداری است و گذری به ماجرای ملّی شدن صنعت نفت دارد که سکانس‌های مربوط به این رخداد تاریخی در روز 29 اسفندماه همزمان با روز ملی شدن صنعت نفت فیلمبرداری و به پایان رسید.

«خائن کشی» سی‌امین فیلم مسعود کیمیایی است و بازیگرانی همچون فرهاد آئیش، امیر آقایی، سارا بهرامی، پانته آ بهرام، مهران مدیری، پولاد کیمیایی، اندیشه فولادوند، حمید رضا آذرنگ، سام درخشانی، الهام حمیدی، نرگس محمدی  در این  فیلم نقش آفرینی کرده‌اند.

 

اولین زوج سریال «اسپینجر» معرفی شدند

 فیلم‌برداری سریال طنزِ فانتزی «اسپینجر» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی «علیرضا کریم‌زاده» با ضبط سکانس‌هایی جدید در لوکیشن‌های شهریار ادامه دارد و به تازگی اولین زوج این سریال مقابل دوربین رفته‌اند.

سینما , فیلم ,

به نقل مشاور رسانه‌ای پروژه، «پارسا شیراز» چهره جدید بازیگری‌ است که روایت‌گر نقش «سهراب» سریال «اسپینجر» خواهد بود. «آزیتا ترکاشوند» بازیگر سینما و تلویزیون نیز نقش مقابل پارسا شیراز است که بازی در مجموعه طنز «هیولا» را در کارنامه خود دارد و این بار با یک داستان فانتزی متفاوت درباره حال و هوای ایرانِ سال 1500 به شبکه نمایش خانگی می‌آید. 

سازندگان این سریال، «اسپینجر» را که یک مجموعه طنز با فضای داستانی تخیلی و فانتزی‌ است با این جمله توصیف کرده‌اند: «این‌جا ایران است، 100 سال بعد!» 

فیلم‌برداری پروژه از اسفندماه سال 1399 در تهران شروع شده و پیش‌بینی می‌شود تا سه ماه آینده ادامه پیدا کند.

گروه دیگر بازیگران اصلی «اسپینجر» را یوسف مرادیان، محمدرضا هدایتی، رضا شفیعی‌جم، یوسف تیموری، محمد نادری، یوسف صیادی، رضا فیاضی،مهران رجبی، نیما شاهرخ‌شاهی، بهراد خرازی،امید زندگانی، بیتا بیگی، جوانه دلشاد، سلمان فرخنده، آرش نوذری، شیوا طاهری، سیاوش قاسمی، سامان خلیلیان، آذین فهیمی و کوروش کبیری تشکیل می‌دهند.


 

«منبع» به جشنواره بروکلین آمریکا راه پیدا کرد

به نقل روابط عمومی، فیلم کوتاه «منبع» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی مجتبی پورعبداله و سرمایه‌گذاری شرکت اقلیم در بیست و چهارمین دوره جشنواره بروکلین آمریکا به رقابت می‌پردازد. 

این فیلم از میان 2595 فیلم از 91 کشور در بخش رقابتی انتخاب شده و تنها نماینده سینمای ایران در این دوره از این جشنواره است. جشنواره بروکلین آمریکا هر سال به صورت فیزیکی برگزار می‌شود، اما امسال بخاطر شرایط ویژه همه‌گیری کرونا از تاریخ 4 الی 13 ژوئن به صورت آنلاین برگزار خواهد شد.

پیش از این نیز فیلم «منبع» در سی‌وهفتمین دوره جشنواره فیلم کوتاه تهران مورد توجه منتقدین قرار گرفت و در بخش بهترین فیلمنامه نامزد دریافت جایزه شد.

در خلاصه داستان فیلم کوتاه «منبع» آمده است: یکی از تفریحات ابوالفضل و مسعود، مخفیانه شنا کردن در منبع آبی است که روی پشت بام ساختمانشان قرار دارد تا اینکه یک‌بار در این موقعیت در تقابل با محمد قرار می‌گیرند. نادر فلاح، ابوالفضل صفی‌خانی، حمیدرضا تجریشی و محمد مهدی برقی‌زاده بازیگرانی هستند که در این اثر به ایفای نقش پرداختند.

 

«آبا» آماده نمایش شد

به نقل از روابط عمومی فیلم کوتاه «آبا»، فیلم کوتاه «آبا» به نویسندگی و کارگردانی مهدی برزُکی و تهیه‌کنندگی مشترک مهدی برزُکی و انجمن سینمای جوانان ایران آماده نمایش شد.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: «آبا برای فرار از پیری به دنبال راه تازه ای می گردد..»معصومه قاسمی پور، اختر سادات اولیایی و فاطمه مرتاضی در این فیلم به ایفای نقش پرداخته اند. 

 

انتهای پیام/