شهر خبر

رسوایی بیانیه سیاسی به جای تحقیق و تفحص +اسناد

شورای شهر تهران گزارش تحقیق و تفحص از دوره گذشته شهرداری را در حالی منتشر کرد که به درخواست مدیران سابق شهرداری برای پاسخ به برخی ادعاهای مطرح شده در آن توجهی نکرده است.

به گزارش مشرق، در پی گزارش شورای شهر تهران، جمعی از مدیران اسبق شهرداری، این گزارش را  «کذب» و «بیانیه سیاسی» اصلاح طلبان در آستانه انتخابات دانسته و با تاکید بر این که شورای شهر نه تنها طبق وظیفه مستندات ادعایی خود را با طرف هایی که متهم کرده برای شنیدن پاسخ ها ارائه نکرده بلکه حتی  به درخواست رسمی این مدیران برای شنیدن توضیحات و گرفتن مستندات پاسخ نداده و حداقل های یک گزارش تحقیق و تفحص بیطرفانه را رعایت نکرده است.

این مدیران آن را سند رسوایی اصلاح طلبان در شهرداری پایتخت خواندند که حتی بدیهیات تهیه یک گزارش نیز در آن رعایت نشده است. آنها تصریح کرده اند که این گزارش سندی روشن بر نادرست بودن ادعاهای اختلاس چند ده هزار میلیاردی عیسی شریفی از اموال شهرداری تهران است که اثبات می کند این همه تهمت که با نسبت دادن تخلف شخصی عیسی شریفی به قالیباف صورت گرفته از اساس نادرست بوده است.

در این بیانیه چند مصداق از اشتباهات و دروغ ها فاحش گزارش بعنوان سند رسوایی صدور بیانیه سیاسی بجای گزارش تحقیق و تفحص مطرح شده است که یکی از آنها امضای قراردادی است که حناچی امضا کرده است و گزارش آن را به قالیباف نسبت داده است. در این بیانیه وعده داده شده است در آینده مستندات و توضیحات بیشتری از این رسوایی منتشر خواهند کرد.

شورای شهر تهران گزارش تحقیق و تفحص از دوره گذشته شهرداری را در حالی منتشر کرد که به درخواست مدیران سابق شهرداری برای پاسخ به برخی ادعاهای مطرح شده در آن توجهی نکرده است. براین اساس جمعی از مدیران سابق شهرداری تهران درباره این گزارش پاسخی را ارائه کرده اند که در ادامه می آید:

۱- اعضای شورای شهر تهران به شدت از جانب افکارعمومی برای ارائه کارنامه تحت فشار هستند در جدیدترین اقدام سیاسی خود یک بیانیه سیاسی – انتخاباتی سرشار از اکاذیب را برای بقا در خیابان بهشت تحت عنوان گزارش تحقیق و تفحص از عملکرد شهرداری دوران قالیباف منتشر کردند.

رسوایی بیانیه سیاسی به جای تحقیق و تفحص +اسناد

رسوایی بیانیه سیاسی به جای تحقیق و تفحص +اسناد

این گزارش ادعایی درحالی منتشر شد که شورای شهر تهران وظیفه داشته است طبق منطق روشن تحقیق و تفحص، مسائل ادعایی مطرح شده را همراه با مستندات به افرادی که آن ها را متهم می داند، ارائه کند و بررسی و جمع بندی خود را بعد از پاسخ های آنها انجام دهد اما نه تنها این امر بدیهی اتفاق نیافتاده بلکه رئیس شورای شهر تهران  به درخواست رسمی مدیران سابق شهرداری در ۱۹ اسفند ۹۹ برای ارائه توضیح توجه نکرده است رسوایی سیاسی از این بالاتر نیست که حدقل های شکلی یک تحقیق و تفحص را رعایت نشده باشد و آنگاه گزارشی تحت عنوان گزارش تحقیق و تفحص ارائه شده باشد. درحالی که در گزارش تحقیق و تفحص، اگر واقعا بنا بر تحقیق و بیان واقعیت بود نه تدوین بیانیه سیاسی، باید لااقل فرصتی برای شنیدن توضیحات مدیران سابق شهرداری نیز درنظر گرفته می شد. درباره نظارت مالی هم تمامی صورت های مالی شهرداری به امضای و تایید شورای شهر رسیده و به تعبیری در قبری که اعضای شورای شهر بالای سرش گریه می کنند مرده ای نیست!

۲- اعضای شورای شهر در این ۴ سال به صورت مداوم مدعی هدر رفتن اموال شهرداری و اختلاس ده ها هزار میلیارد تومانی توسط عیسی شریفی بودند اما در همین گزارش غرض ورزانه، کوه اصلاح طلبان درباره عیسی شریفی موش زایید و با اثبات بی ارتباطی این پرونده به شهرداری تهران، سند رسوایی اصلاح طلبان درباره نسبت دادن تخلفات شریفی به آقای قالیباف شد.

نیاز نیست فردی با اطلاع باشید فقط کافی است این گزارش را از ابتدا تا انتها بخوانید. همه آنچه در این گزارش ادعا شده است که البته سراسر کذب است، بحث رعایت نکردن صرفه صلاح شهرداری در تعامل با بنیاد تعاون سپاه است یعنی مدعیان کذاب حتی در گزارش خود ادعای اختلاس توسط عیسی شریفی را هم مطرح نکرده اند، چه برسد به اینکه برسیم به مرحله صحت سنجی این ادعا. ما بر اساس قاعده «عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد» خوشحالیم که شورای شهر تهران بصورت رسمی سندی را منتشر کرد که حکم قوه قضائیه مبنی بر ارتباطی پرونده عیسی شریفی با شهرداری تهران را تایید کرد موضوعی که البته پیش از این میرلوحی عضو فعلی شورای شهر و از مخالفان سرسخت آقای قالیباف نیز به آن تصریح کرده بود. ضروری است کسانی که بی محابا تخلف شخصی عیسی شریفی را به آقای قالیباف نسبت می دادند با استناد به همین گزارش غرض ورزانه و کذب که مربوط به هلدینگ یاس بوده، امروز دربرابر افکارعمومی و دستگاه قضایی پاسخگو باشند. آیا اصلاح طلبان به این پرسش پاسخ خواهند داد که با چه هدفی، تخلفات بی ارتباط به شهرداری تهران را آنهم در ابعاد «اختلاس چند ده هزار میلیاردی» به آقای قالیباف نسبت داده اند؟

رسوایی بیانیه سیاسی به جای تحقیق و تفحص +اسناد

رسوایی بیانیه سیاسی به جای تحقیق و تفحص +اسناد

آیا تصور می کنند با این اتهام زنی ها که گزارش شورای شهر خود اصلاح طلبان کورکورانه و دروغ بودن آن را ثابت کرد، می توانند روی کارنامه صفر و علمکرد تقریبا هیچ خود در پایتخت و دولت تَکراری بی عمل و بی تدبیر را بپوشاینند، زهی خیال باطل! البته اینجا پایان راه نیست و باید به تمامی تهمت هایی که در این ۴ سال به بهانه پرونده عیسی شریفی به شهرداری و شهردار پرکار و جهادی تهران وارد کرده اند، تک به تک پاسخ گو باشند.

۳- این گزارش پر است از موارد کذب اما برای اثبات سند رسوایی این بیانیه سیاسی فقط کافی است چند نکته بدیهی اشاره شود. بعنوان یک نمونه شورای شهر تهران نه تنها به مدیران سابق شهرداری فرصت دفاع نداد بلکه بدلیل بی توجهی در عمل اتهام مستقیم علیه آقای حناچی شهردار فعلی مطرح کرده است و پاسخ آن را از آقای قالیباف طلب کرده است که سندرسوایی این بیانیه سیاسی تکمیل شود.

ماجرا این است که گزارش مذکور مدعی خرید زمین روزنامه اصلاح طلب اطلاعات توسط قالیباف با قیمت گران شده است غافل از این که دستور قالیباف خرید این زمین به قیمت کارشناسی بوده است اما عامدانه به این مساله توجه نکرده است که این قرارداد در سال ۹۸ و با امضای مستقیم آقای حناچی شهردار فعلی همین شورای شهر اجرایی شده است.اگر اعضای شورای شهر تهران تصور می کنند این رقم گران بوده، خوب است این سوال را باید از شهردار منتخب خودشان سوال کنند چرا آن را به آقای قالیباف نسبت می دهند؟ یا درباره پادگان شهید میرحسینی که ادعاهایی مطرح شده، خوب است همه بدانند که این مجموعه از سال های قبل از دوره دکتر قالیباف در اختیار نیروهای مسلح بوده است و مدت کوتاهی دوره های آموزش علمی کاربردی مدیران شهرداری در آن برگزار می شده و در پایان دوره نیز تحویل نیروهای مسلح گردیده است. حتی وقتی دکتر نجفی شهردار پیشین منتخب همین شورای شهر نیز ادعایی در این زمینه مطرح کرد، ناچار به عذرخواهی شد. کاش حداقل به اندازه نوشتن یک بیانیه سیاسی در اینترنت جستجو می شد که چنین خطاهای رسواکننده ای تحت عنوان تحقیق و تفحص منتشر نمی شد.

۴- در این گزارشِ کذب ادعا شده که سپاه در سال ۹۴ یک بدهی به شهرداری تهران داشته که تسویه نشده اما در صورت های مالی سال ۹۵ غیب شده است! همین ادعای دروغ نیز یکی دیگر از دلایلی است که نشان می دهد کسانی متن این باصطلاح گزارش تحقیق و تفحص را نوشته اند که با بدیهات حسابرسی آشنا نبوده اند! آنچه در این بیانیه سیاسی، به عنوان بدهی غیب شده! سپاه به شهرداری آمده، در حقیقت اجرای مصوبه شورای شهر بوده که طی آن برای کمک به نهادهای فعال در حوزه فرهنگ سه زمین به سپاه تحویل شده که ترتیبات آن نیز طبق مصوبه شورای شهر انجام شده و منطقا سال بعد از گزارش های حسابرسی حذف شده است. آیا این ها سندی بر رسوایی بیانیه سیاسی به جای گزارش تحقیق و تفحص نیست؟

۵- به نظر می رسد که نتیجه ۴ سال حاکمیت اصلاح طلبان در شهر به جای ساختن بزرگراه و افزودن به مترو و کم شدن از سهم عوارض در بودجه و ایجاد تعهدات جدید به بانک ها و پیمانکارها، سرهم کردن یک گزارش دروغ و سیاسی است تا آنها را از اتهام کار نکردن برهاند؛ که اگر چنین نبود این دوستان حداقل حاضر می شدند توضیحات مدیران سابق شهرداری را بشنوند. بنابراین اولا علاوه بر ۲ سندی که منتشر می شود، به تدریج نیز اسنادی که نشان دهنده کذب بودن این گزارش است منتشر خواهد شد و ثانیا از آنجایی که این دروغ ها و تهمت ها جدید نیست و پیش از این توسط دستگاه قضایی رسیدگی و رد شده است؛ اما مجددا دستمایه تخریب سیاسی شهرداری سابق تهران قرار گرفته است از طریق محاکم قضایی نسبت به این دروغ های مطرح شده در گزارش و نیز از نویسندگان و تاییدکنندگان آن شکایت خواهیم کرد. البته این فرصت را به شورای شهر می دهیم که رسما از تصویب این گزارش عذرخواهی کرده و مصوبه خود را اصلاح کند.

در پایان تاکید می کنیم که با تخریب دیگران نمی توان برای خود کارنامه درست کرد. مردم روزانه با عملکرد هیچ شما زندگی می کنند و دوره این بازی های سیاسی برای گرفتن رای از مردم گذشته است.

منبع: فارس