شهر خبر

با انتشار پیامی؛

چاووش اوغلو هدف از سفر امروز به عربستان را تشریح کرد

چاووش اوغلو هدف از سفر امروز به عربستان را تشریح کرد

وزیر امور خارجه ترکیه امروز اعلام کرد که هدف از سفرش به عربستان بررسی روابط دوجانبه و همچنین بحث پیرامون مسائل مهم منطقه‌ ای است.

به گزارش خبرگزاری مهر، «مولود چاووش اوغلو» وزیر امور خارجه ترکیه امروز دوشنبه در پیامی توییتری از سفر خود به عربستان سعودی خبر داد.

وزیر امور خارجه ترکیه در این خصوص نوشت: با هدف بررسی روابط دوجانبه و همچنین بحث و بررسی مسائل مهم منطقه به‌ویژه تجاوز به مسجد الاقصی و ظلم به ملت فلسطین در عربستان سعودی حضور دارم.

چاووش اوغلو هدف از سفر امروز به عربستان را تشریح کرد

وزارت خارجه ترکیه هم در بیانیه‌ای در این باره اعلام کرد که سفر چاووش اوغلو تا یازدهم ماه می (فردا) جریان خواهد داشت.

در این بیانیه آمده است: در چارچوب این سفر، روابط دوجانبه مورد بررسی قرار می‌گیرد و درباره مسائل منطقه‌ای در دیدار با شاهزاده فیصل بن فرحان بن عبدالله آل سعود همتای سعودی تبادل نظر خواهد شد.

این در حالیست که این سفر در پی مذاکرات پیشین آنکارا و قاهره برای بهبود روابط صورت می‌گیرد.

پیش از این نیز رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در تماسی تلفنی با ملک سلمان پادشاه سعودی درباره روابط آنکارا و ریاض به بحث و گفتگو پرداختند.

روابط میان آنکارا و ریاض پس از قتل جمال خاشقجی روزنامه نگار منتقد سعودی در کنسولگری عربستان در استانبول به شدت دچار تنش شد.

گفتنی است، خاشقجی در اکتبر ۲۰۱۸ پس از ورود به کنسولگری عربستان در شهر استانبول ترکیه ناپدید شد. ریاض که در ابتدا نسبت به ناپدید شدن خاشقجی اظهار بی اطلاعی می‌کرد، اذعان کرد که این روزنامه نگار در داخل کنسولگری به قتل رسیده است.

با این حال پادشاهی سعودی پیوسته اتهام‌ها مبنی بر هرگونه ارتباط میان اعضای خاندان پادشاهی سعودی، بویژه بن سلمان، با ترور خاشقجی را رد کرده است.

در سپتامبر ۲۰۲۰، یک دادگاه تشریفاتی در عربستان محکومیت زندان را برای ۸ فرد مظنون صادر کرد.