شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ارتش#رزمایش#قدس

ارتش اسرائیل رزمایش خود را به حالت تعلیق درآورد

اسرائیل

پس از بالاگرفتن درگیری‌ها در قدس اشغالی، ارتش رژیم صهیونیستی از تعلیق رزمایش نظامی خود خبر داد.

به گزارش مشرق، منابع فلسطینی، عصر امروز (دوشنبه)، گزارش دادند که ارتش رژیم صهیونیستی بزرگترین رزمایش خود را به حالت تعلیق درآورده است.

منابع خبری در این خصوص گزارش دادند که ارتش رژیم صهیونیستی پس از ارزیابی وضعیت، این تصمیم را اتخاذ کرده است.

طبق گزارش منابع فلسطینی، «آویو کوخاوی» رئیس ستادکل ارتش رژیم صهیونیستی به نیروهای این رژیم دستور داده است که خود را برای هرگونه تنش احتمالی آماده کنند.

این گزارش در حالی منتشر شده است که منابع صهیونیستی، لحظاتی قبل، گزارش دادند که کابینه امنیتی این رژیم تا ساعاتی دیگر تشکیل جلسه خواهد داد.

طبق گزارش رسانه‌های رژیم صهیونیستی، رزمایش مذکور بزرگترین رزمایش تاریخ ارتش این رژیم بود که برای آمادگی جهت جنگ تمام عیار در تمامی جبهه‌ها آغاز شد.

صحن‌های مسجدالاقصی، از صبح امروز (دوشنبه - ۱۰ می) بار دیگر شاهد یورش نظامیان صهیونیست در راستای حمایت از شهرک‌نشینان به نمازگزاران فلسطینی است.

در ادامه حملات نظامیان صهیونیست به فلسطینی‌ها در محله شیخ جراح در قدس شرقی، شب گذشته، دست کم چهارده فلسطینی مجروح شدند که چهار نفر از آنها به بیمارستان انتقال یافتند.

نظامیان صهیونیست، دیشب، در باب العامود در مسجدالاقصی  به فلسطینی‌ها حمله کردند تا آنها را متفرق کنند. آن‌ها همچنین تعدادی از معترضان فلسطینی را در محله شیخ جراح و باب العامود بازداشت کردند.

در مقابل نیز گروههای مقاومت فلسطینی امروز در بیانیه مشترکی، خواستار اعلام بسیج عمومی در قدس، کرانه باختری و اراضی اشغالی ۱۹۴۸ برای مقابله با صهیونیست‌ها شدند.

منبع: فارس