سردار حسین اشتری  در همایش سراسری بصیرت دینی و انقلابی که به‌صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، اظهارکرد: بر روح بلند و ملکوتی حضرت امام (ره) و ارواح طیبه شهدای والامقام انقلاب اسلامی، هشت سال دفاع مقدس، مدافعان حریم نظم و امنیت به ویژه سپهبد شهید سردار "حاج قاسم سلیمانی" درود و رحمت می فرستیم و برای مقام معظم رهبری آرزوی طول عمر توام با صحت و  سلامتی داریم.

وی با آرزوی قبولی طاعات و عبادات همه مسلمانان افزود: ان شاء الله بتوانیم از برکات ماه پرخیرو بصیرت ضیافت الله بهره کافی ببریم و مردم شریف نیز همکاران ما را از دعای خیر محروم نکنند.

فرمانده نیروی انتظامی با قدردانی از دست اندرکاران برگزاری همایش سراسری بصیرت دینی و انقلابی به ویژه حجت الاسلام والمسلمین "سید علیرضا ادیانی" - رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ناجا - ادامه داد: از همکاری سردار "محسن فتحی زاده" - ریاست سازمان حفاظت اطلاعات ناجا - و مشارکت همه پلیس های ستادی، تخصصی و فرماندهان انتظامی استان ها که به صورت ویدئو کنفرانسی در این جلسه شرف حضور دارند، قدردانی می کنم.

وی با اشاره به حضور حجت الاسلام والمسلمین  " محمد جواد حاج علی اکبری" - ریاست شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور و خطیب نماز جمعه تهران - خاطر نشان کرد: از بیانات و فرمایشات این عالم بزرگوار نهایت بهره و فیض را بردیم و از حضورشان در جمع فرماندهان نیروی انتظامی قدردانی می کنم.

فرمانده ناجا با اشاره به ماموریت نیروی انتظامی در تامین امنیت انتخابات پیش رو تاکید کرد : نیروی انتظامی در سه عنصر اثرگذار مشارکت، سلامت و امنیت انتخابات نقش محوری و کلیدی دارد.

اشتری با اشاره به برنامه ریزی ناجا از ماه های پیش به منظور تامین امنیت انتخابات، از راه اندازی قرارگاه انتخاباتی امام علی (ع) با ۹ قرارگاه فرعی خبر داد و گفت: از آنجا که نیروی انتظامی بر مبنای وظایف ذاتی و قانونی، ماموریت ها را دنبال می کند، برای ماموریت بزرگ، خطیر و حساس تامین امنیت انتخابات نیز آماده است و با بهره گیری از تجربیاتمان در برگزاری انتخابات ادوار گذشته همچنین تکیه بر اشراف اطلاعاتی قطعا به ایفای مطلوب نقش مان در این ماموریت نیز خواهیم پرداخت.

فرمانده نیروی انتظامی با تاکید بر لزوم تدوین نقشه راه مبتنی بر تمرکز و برنامه ریزی به منظور اجرای دقیق ماموریت ها خاطرنشان کرد: حضور و مشارکت حداکثری در انتخابات وظیفه همگانی است و این مشارکت حداکثری برای نظام اسلامی و کشور عزت بخش و اقتدارآفرین است.

وی با اشاره به برنامه ریزی های گسترده و پیچیده دشمنان به منظور آسیب به کشور، تزریق ناامیدی به مردم و ترویج ناامنی در کشور تاکید کرد: همه ما باید شرکت پرشور در انتخابات را به عنوان یک تکلیف باور داشته باشیم و با مشارکت حداکثری مشت محکمی بر دهان بدخواهان این نظام و انقلاب بزنیم.

فرمانده ناجا با بیان اینکه در قبال این نظام و خون شهدا دین و تکلیف داریم، از رصد تحرکات خرابکارانه در فضای حقیقی و مجازی خبر داد و بر لزوم مدیریت صحنه توسط نیروهای پلیس با تکیه بر هوشیاری و اشراف اطلاعاتی تاکید کرد.

اشتری ادامه داد: در مقابل دسیسه های دشمنان در فضای حقیقی و مجازی همواره هوشیارهستیم و ضمن رصد تحرکات بدخواهان، ضدانقلاب و دشمنان در مقابل هرگونه تلاش برای ناامن سازی فضای جامعه، محکم و قاطع می ایستیم.

فرمانده نیروی انتظامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تعطیلات عید فطر از اعمال محدودیت های تردد به منظور جلوگیری از همه گیری ویروس کرونا از سه شنبه ( ۲۱ اردیبهشت ماه) تا شنبه (۲۵ اردیبهشت ماه) خبر داد و به مردم توصیه کرد: از سفر پرهیز کنند.

وی گفت: پرهیز از سفر می تواند کمک شایانی در جلوگیری از شیوع ویروس کرونا داشته باشد و از آنجایی که نیروی انتظامی مجری بخش اعظمی از مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا است، در این برهه از زمان نیز به منظور منع تردد و اجرای محدودیت ها، اعمال قانون خواهد کرد.

اشتری در بخش پایانی سخنان خود با قدردانی از تلاش نیروهای پلیس از مرز تا مرکز تاکید کرد: همه ما باید در خط ولایت و مطابق منویات فرماندهی معظم کل قوا حرکت کنیم چرا که خیر دنیا و آخرت در توجه به تدابیر و منویات معظم له است.

وی با اظهار امیدواری نسبت به مشارکت حداکثری مردم در انتخابات پیش رو یادآور شد: برگزاری انتخاباتی امن، سالم و توام با حضور پرشور مردم افتخاری دیگر برای کشور رقم می زند.