به گزارش برنا،  سید عبدالحمید احمدی در مراسم رونمایی از طرح های فدراسیون ورزشهای همگانی در بهار 1400 با بیان اینکه اقدامات امیدوارکننده ای در طرح های مختلف فدراسیون ورزش های همگانی صورت گرفته است، گفت: با توجه به آمارهای موجود در خصوص پرداختن عموم مردم به ورزش، تلاش کرده ایم، تمام برنامه ریزی ها در راستای نیازها و دغدغه های ورزش همگانی صورت بگیرد.

معاون وزیر ورزش و جوانان با اشاره به رویکرد مردم به ورزش همگانی، تصریح کرد: باید تلاش کنیم با نگاه کارشناسی و بررسی های دقیق، به لحاظ کمی و کیفی بستر رشد ورزش همگانی و علاقمندی مردم به ورزش را ایجاد کنیم.

وی با اشاره به نگاه ویژه دولت تدبیر و امید به ورزش همگانی ادامه داد: دولت دوازدهم رویکرد متفاوتی نسبت به گذشته به موضوع ورزش همگانی دارد در همین راستا در وزارت ورزش و جوانان این مقوله به عنوان یک اولویت پیگیری می شود.

دکتر احمدی با تاکید براینکه توسعه پایدار ورزش همگانی نیازمند برنامه ریزی مدون و علمی است، بیان کرد: در این خصوص تعامل و همفکری میان مجموعه های مختلف باید بیش از پیش مورد توجه قرار بگیرد.

احمدی در بخش دیگری از سخنانش نحوه اجرای برنامه ها ی توسعه ورزش همگانی را مورد توجه قرار داده و در این خصوص هماهنگی و همکاری با سایر نهادها به منظور عمومی سازی ورزش را بسیار مهم دانست.

او در این باره توضیح داد: باید تلاش کنیم تا سایر نهادها و ارگانها در اجرای برنامه های توسعه ای ورزش همگانی حضور اثرگذارتری داشته باشند تا نسبت به گذشته شرایط ورزش همگانی به مرحله مطلوب تر نزدیک شود.

معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی با بیان اینکه شرایط ورزش همگانی نسبت به گذشته بهبود یافته است ادامه داد: اما برای رسیدن به سطح مورد نظر و مطلوب فاصله وجود دارد و در این ارتباط نباید برنامه های اجرایی ورزش همگانی دچار وقفه شود و در هیاهوی سکو و مدال فراموش شود.

وی با بیان اینکه کانون های جمعیتی بزرگ را برای ترویج ورزش همگانی مورد توجه قرار دادیم گفت: دانش آموزان، کارگران، دانشجویان و اقشار مختلف در قالب برنامه های ویژه ورزش همگانی قرار گرفتند و طرح شهرهای فعال را هم برای تحقق اهداف خود به پیش بردیم.

دکتر عبدالحمید احمدی تاکید کرد: مجلس شورای اسلامی در حرکت های جهشی می تواند خیلی به ورزش همگانی کمک کند. نسبت به آینده امیدوار هستیم به شرط این که این مسیر دچار وقفه و سلیقه نشده و ورزش همگانی در هیاهوی مدال و سکو فراموش نشود.

وی گفت: قانون وظایف و اختیارات و مسئولیت های وزارت ورزش و جوانان ابلاغ شده است و تکالیف بسیار صریحی در توسعه ورزش همگانی وجود دارد که باید مبنای عمل قرار گیرد.