شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#قیمت

قیمت سکه صعودی شد

دلار آمریکا به صحبت‌های رئیس کل بانک مرکزی واکنش معکوس نشان داد و در مقاطعی از معاملات نیمه اول روز در بالای مرز ۲۲ هزار تومان قرار گرفت.

اقتصاد قیمت سکه صعودی شد

قیمت دلار آمریکا در معاملات روز دوشنبه روند افزایشی را دنبال کرد و در مقاطعی از معاملات دوباره بالای مرز ۲۲ هزار تومان ایستاد.

دلار بازار متشکل نیز رشد کرده و به بالای مرز ۲۱ هزار تومان بازگشت. قیمت دلار بازار متشکل تا این لحظه روی ۲۱ هزار و ۴۵۵ تومان قرار دارد. دلار در بازار آزاد نیز قدری افت کرد و روی ۲۱ هزار و ۹۳۰ تومان معاملات نیمه اول روز را به پایان رساند.

دلار هفته را چگونه شروع کرد؟

روند کلی قیمتی دلار در بازار آزاد از شروع معاملات روز شنبه تا پایان معاملات روز یک‌شنبه به طور کلی نزولی بود. دلار آزاد در شروع هفته روی قیمت ۲۱ هزار و ۶۸۰ تومان قرار داشت. نرخ دلار عصر روز گذشته تا ۲۱ هزار و ۴۴۰ تومان پایین آمد. در شروع معاملات روند قیمتی بازار دلار از چند جهت قابل توجه بود.

روند افزایشی دلار متشکل از ابتدای هفته

نرخ دلار در بازار متشکل در روز دوشنبه نیز افزایش یافت. قیمت دلار متشکل در هفته‌های اخیر روند کاهشی را دنبال می‌کرد، اما در هفته جاری افزایشی شد. این در حالی است که روند حرکت دلار بازار آزاد در روز گذشته خلاف جهت بازار متشکل بود. رئیس کل بانک مرکزی می‌گوید که ارزهای عرضه شده در بازار متشکل متقاضی نداشت و معامله‌گران انتظار کاهش قیمت را دارند. او معتقد است قیمت دلار پتانسیل پایین رفتن به زیر ۲۰ هزار تومان را دارد. در نتیجه قیمت ارز در بازار متشکل در حالی روند صعودی را دنبال می‌کند که تقاضا برای آن پایین است.

طبق اظهارات رئیس کل بانک مرکزی قیمت دلار پتانسیل کاهش بیشتر را داشت. اما قیمت دلار در معاملات روز دوشنبه کار خود را صعودی آغاز کرد و در همان ابتدای امر به مرز ۲۲ هزار تومان نزدیک شد. قیمت ابتدایی دلار در معاملات روز دوشنبه ۲۱ هزار و ۹۵۰ تومان بود.

افزایش قیمت‌ها در بازار مجاور و همراه شدن دلار بازار داخل

قیمت دلار هرات در شروع معاملات روز دوشنبه ۲۱ هزار و ۹۲۰ تومان بود و روند افزایشی را دنبال کرد و تا این لحظه تا ۲۲ هزار و ۳۰۰ تومان بالا رفته است. در نتیجه دلار هرات به بالای مرز ۲۲ هزار تومان بازگشت.

قیمت درهم امارات نیز در شروع معاملات روز دوشنبه بالای سطح ۶ هزار تومان و روی ۶ هزار و ۱۱۰ تومان قرار گرفت. تحلیل‌گران نوسان درهم بالای مرز ۶ هزار تومانی را برای صعود دلار مهم تلقی می‌کردند.

در حوالی ساعت ۱۱ و ۳۰ دقیقه صبح قیمت دلار بازار داخلی نیز به بالای مرز ۲۲ هزار تومان بازگشت و قیمت ۲۲ هزار و ۲۰ تومان را به ثبت رساند. قیمت دلار در ادامه قدری کاهش یافت و معاملات نیمه اول روز را با قیمت ۲۱ هزار و ۹۳۰ تومان به پایان رساند.

بازگشت سکه به بالای مرز حساس

طلای جهانی بالای مرز ۱۸۰۰ دلار قرار گرفته است. در روز دوشنبه قیمت طلا تا ۱۸۳۸ دلار بالا رفت و در زمان نوشتن این گزارش روی ۱۸۳۴ دلار قرار داشت.

قیمت دلار نیز افزایشی بود و روی ۲۲ هزار و ۲۰ تومان قرار داشت. در نتیجه دو عامل به کمک سکه امامی آمدند. قیمت سکه امامی در روز گذشته حوالی ۹ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان قرار داشت.

مرز ۹ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان هنوز برای تحلیل‌گران مهم تلقی می‌شد، فعالان بازار خرید سکه مادامی که زیر این مرز نوسان می‌کند را پر ریسک می‌دانستند. قیمت واقعی سکه در این سطح ۹ میلیون و ۵۰۹ هزار تومان محاسبه می‌شود.

حباب سکه ۹ میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی در این قیمت‌ها ۳.۱ درصد به دست می‌آید. این اندازه حباب چندان برای سکه امامی غیر متعارف نبود. در نتیجه سکه شانس پس گرفتن مرز حساس ۹ میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی را داشت. قیمت سکه در شروع معاملات روز دوشنبه روی ۹ میلیون و ۸۰۵ هزار تومان قرار گرفت. در نتیجه سکه مرز حساس را پس گرفت.

منبع: اقتصاد نیوز